Springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mieky

Re: Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 16:55

Wij hebben op de manege ook zo'n paard die alleen maar over de hindernissen wil vliegen (ze kan het overigens wel). Er is een keer een paardenfluisteraar geweest - niet zo'n zwevende kerel maar gewoon een relaxte jongen. Die is op dat paard gaan zitten (met halster in!!!) en zette het paard stil voor de hindernis. Niet erlangs, niet er overheen. Erlangs gaan is ook niet goed, zo leer je je paard weigeringen aan. Misschien meer oefenen met balkjes lopen, ook balkjes in rustig galopje en cavaletti gebruiken.

PaardenMeisJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 19:35

michelleke schreef:
goed je benen aansluiten, goed in je zadel zitten en af-en toe met je buiten teugel ophoudingen maken (de teugel naar je trekken en dan weer wat losser laten) je probeert maar eens maar alvast veel succes bij je volgende jumping
groetjes

BEDANKT!! Ik zal wel zien hoe het gaat de volgende springwedstrijd, ik laat wel wat van me horen!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:01

maar rij je in de springles???

want dan lijkt het mij logisch dat je instuctrice ook wel een paar tips heeft...

PaardenMeisJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 15:18

Promessa schreef:
maar rij je in de springles???

want dan lijkt het mij logisch dat je instuctrice ook wel een paar tips heeft...

Ik rij elke maandag in een 'gewone' les, geen springles dus. Voor zo'n wedstrijd kan je je wel opgeven voor een springles. Maarja, dat heb ik een keer op die pony gehad. Maar ik wil ook graag weten wat jullie voor tips hebben voor mij! Dan kan ik juist even aan m'n instructrice vragen wat nou het beste is wat ik kan doen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:30

ja oke maar tips geven van buiten af is lastig hoor...

je kan wel beschrijven hoe die pony is maar voor het zelfde geld vergeet je bijv iets er bij te zetten waardoor je het prbleem weer anders moet aan pakken...

ik zou gewoon weer een keer een springles aanvragen..meestal word die gegeven door iemand die er voldoende ervaring in heb..
lijkt mij...

dus die weet het wel.

suc6

PaardenMeisJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 14:39

Promessa schreef:
ja oke maar tips geven van buiten af is lastig hoor...

je kan wel beschrijven hoe die pony is maar voor het zelfde geld vergeet je bijv iets er bij te zetten waardoor je het prbleem weer anders moet aan pakken...

ik zou gewoon weer een keer een springles aanvragen..meestal word die gegeven door iemand die er voldoende ervaring in heb..
lijkt mij...

dus die weet het wel.

suc6

Binnenkort moet ik wee rop die pony rijden en dan vraag ik of we gaan springen. Ik kan dan ook meteen om tips vragen! Bedankt!

Don_Zhivago

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:43

geen dank..

succes!!!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:20

Ik vind het een rare regel, de hindernissen vanuit draf nemen.

Maargoed, als het moet, dan moet het
Ik zeg het zelfde als wat er al gezegd is.
Laten lopen op je buitenteugel, en hem goed belonen als die het goed doet.
Bij mijn pony helpt het nog wel eens als je tegen hem praat, maar ik spring officieel, dus dan mag het wel vanuit galop.