antoine de both

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

Re: antoine de both

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:29

Jippie schreef:
M3isSi3j schreef:
..............

je slaat de spijker behoorlijk op zijn kop

Ik heb het genuanceerd gezegd maar ik geloof dat we hetzelfde bedoelen qua eng mannetje en niks voor mij...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:39

Hij is inderdaad niet bepaald terughoudend naar de amazones in zijn lessen Maar ik vind hem goed lesgeven en heb er bij mijn vorige paard erg veel aan gehad (die trouwens geen klachten had, maar ik was op zoek naar een goede instructeur). Dus dan negeer ik dat gedrag gewoon. Blijkt vaak wel te helpen
Marijke en Daphne ken ik ook trouwens, maar dat terzijde

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:02

Antoine zelf ken ik niet maar heb gehoord dat hij je eerst finaal de grond inboort?

Marijke ken ik echter heel goed, bij haar heb ik ook het recht richten geleerd. Moet zeggen dat het allemaal veel makelijker gaat als ze in de bak staat maar om nou telkens ruim een uur te rijden met de trailer voor de les!

Het schijnt dat er in Dongen een stal is die ook op deze manier les geeft weet toevallig iemand wie en of het wat is?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:18

Monique, ik doel op een andere Marijke dan jij denk ik. De moeder van Daphne die van www.cherokeepaarden.nl is

Antoine de Bodt heeft mij in ieder geval nooit afgekraakt.
Ik reed al een tijdje met een westernzadel en hoofdstel ivm de endurance die ik deed/doe en vroeg hem van te voren of ik daarmee mocht komen of dat ik in dressuuruitrusting moest komen. Kon komen waarmee ik normaal reed. Omstanders vonden mij maar vreemd en ik kreeg commentaar van ze dat Antoine dat nooit goed zou vinden.
Nou, hij vond het bit inderdaad te dun (ivm aanleuning) maar ik heb nog nooit zoveel complimenten gehad tijdens een eerste les als bij hem. En ik heb vaker gezien dat hij met goede punten begint, of de ruiter moet inderdaad dramatisch zijn.... Die heb ik ook wel gezien. Daar deed Antoine het dan zelfs voor en dan deden ze het nog niet goed. Kan me voorstellen dat een instructeur daar een beetje ongeduldig van wordt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:19

Maar goed, een instructeur ligt je wel of niet. Ik vind hem 1 van de beste die ik in de afgelopen 11 jaar heb gehad. Mijn paard ging er iig beter van lopen dan bij andere instructeurs. Anderen zullen hem waarschijnlijk zelfs onderaan hun lijstje plaatsen.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:54

playwithfire schreef:
Wij lessen bij een leerling (karmie) van hem na een jaar bij hen gelest te hebben en daar een week in training te zijn geweest en het bevalt ons super de paarden zijn veel beter gaan lopen in ontspanning en aanleuning.
Nu geeft karmie ons les omdat Antoine niet zo heel veel les geeft in nederland en zij geeft elke 2 weken bij ons les, bij antoine was dat maar een keer in de maand en moesten we naar elst toe ( anderhalf uur met de trailer)

Hee!ik les ook bij karmie!ze is geweldig!
ik heb heel veel geleerd en Mable is veel beter gaan bewegen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:30

Het zijn bij Antoine de Bodt altijd de slechte paarden die opknappen.
De goede paarden zie ik helaas niet beter worden (soms zelfs eerder slechter).

Veel ruiters die wat hoger in de basis (of nog hoger) meerijden krijgen van hun eigen lesgever al instructie over rechtrichten en blijkt Antoine bij die ruiters toch echt tekort te schieten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:40

Ik weet anders van een Z2 amazone die als combi erg vooruit ging door de lessen. Ik weet niet of ze op Bokt zit dus ik noem geen naam. Weet niet of dat gewaardeerd wordt nl...

Ik kan me trouwens ook best voorstellen dat een paard dat op zich ok loopt, maar een andere trainingsmethode aan 'moet' leren in het begin even aanpassingsproblemen heeft. Mischien dat ze daarom niet direct verbeteren? Weet het niet hoor, maar zou kunnen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:42

Kitty schreef:
Veel ruiters die wat hoger in de basis (of nog hoger) meerijden krijgen van hun eigen lesgever al instructie over rechtrichten en blijkt Antoine bij die ruiters toch echt tekort te schieten.

Eigenlijk slecht dat niet elke instructeur/ice het heeft over rechtrichten. Als er iets de basis genoemd kan worden is dat het wel! Maar blijkbaar doen alleen de instructeurs het die ruiters op hoger niveau lesgeven.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:49

Bets schreef:
Als persoon, vind ik het ook moeilijk soms om er mee om te gaan, ben namelijk ook niet dun, of lang blond haar

&

Nee dat is een bekend fenomeen...

is dat niet op alle vlakken? en niet alleen bij de instructeurs
ik bedoel ik ben lang & dun en heb lang blond haar en ik kom nergens ongezien een kroeg binnengelopen hoor, en die opmerkingen die je soms krijgt op straat of in de kroeg
zou soms graag kleiner en onopvallender zijn!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:59

Kitty schreef:
Het zijn bij Antoine de Bodt altijd de slechte paarden die opknappen.
De goede paarden zie ik helaas niet beter worden (soms zelfs eerder slechter).

of mijn paard (Z1 maar afgekeurd ivm ataxie wat scheef bekken bleek te zijn loopt nu zuiver maar is wel wat scheef) onder goed of slecht valt mag je zelf invullen, maar ik wil nogsteeds een clinic oid van antoine meerijden(als er mensen interesse hebben in omgeving eindhoven pb me even, als er genoeg belangstelling is komt die clinic er dus ook!!) en dan ben ik benieuwd hoe mn paard voor, tijdens en na de clinic loopt, er komt dan iig een (foto/film)verslag
maar ik heb vanaf de B dressuur altijd in mn lessen rechtrichten etc gehoord, maar ook alw as hij niet 100% recht er werd wel doorgetraind naar een volgende klasse

vanaf het moment dat hij gevallen is, en dus achteraf blijkt zn bekken scheef is gaan staan, ben ik meer en meer moeten gaan rechtrcihten omdat hij echt zo krom als een hoepel werd, we waren toen M1
uiteindelijk vastgelopen in het Z1, ik merkte dat hij het rijden in de bak steed smoeilijker en vooral vervelender vond
nu is hij rechtgezet en heeft er weer plezier in, loopt zuiver maar wel nogsteeds scheef en ik krijg t zelf niet voor elkaar hem echt recht te krijgen

dus nouja ik ben erg benieuwd wat AdB er van vind en er mee kan

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:33

Rechtrichten blijft iets ontzettend moeilijks waar ik met Gracy ook al gelange tijd serieus mee bezig ben. Ze is namelijk ooit scheef ingereden, en zo is er doorgereden zonder er ooit wat aan te doen totdat dit alles door een knelligging in de box excaleerde en ze meteen 7mnd stil stond wegens onverklaarbare pijn en trauma. Uiteindelijk is ze door Tatjana ( Les bij AdB) opnieuw ingereden en sindsdien gaat het eigenlijk super. Het blijft een paardje die extra aandacht nodig heeft maar ze heeft wel veel meer plezier in en het werk

Rechtrichten blijft bij ons dus altijd een belangrijk punt. Wat het in feite bij elke ruiter hoort te zijn..

AdB zelf nooit ontmoet, maar de methode heeft ons duidelijk geholpen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:37

En eigenlijk is het niet eens zijn methode. Het is gewoon de klassieke rijschool. Zegt hij zelf ook. En net als de LDRmethode van Anky werkt ook dit niet voor elk paard. Je hebt gewoon goede begeleiding nodig.

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:50

Het is gewoon flauw om te zeggen dat dit alleen werkt bij "slechte" paarden, want het is gewoon super als een paard alleen door de manier van rijden, zonder medisch ingrijpen weer helemaal goed komt. Menig topruiter of instructeur wil aan zo'n paard z'n vingers niet branden.

Ik vind het fantastisch dat iemand met zoveel kennis zich toelegt op het helpen van paarden en ruiters aan de basis, terwijl hij met die zelfde kennis ook op een eilandje kan gaan zitten.

Moet je zien hoeveel paarden er al door hem en zijn leerlingen van de slacht gered zijn en dan maar niet denken aan de paarden die wel gegaan zijn omdat de ruiter niet wil veranderen en gewoon een nieuwe koopt alsof het een fiets is....

Ik heb zelf van dichtbij al diverse keren meegemaakt, omdat de ruiter zichzelf te goed voelt om opnieuw een goede basis te leren en het paard, na gezien te hebben dat hij wel zuiver kan lopen als hij goed gereden wordt, toch wegbrengen, echt vreselijk gewoon!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:07

Bij (klassiek)rijden zijn er altijd een aantal zaken die samenwerken en tegelijkertijd van belang zijn. Als eerste geldt altijd wel voorwaarts voor het been, dan ontspannen, rechtrichten etc. Bij AdB moet er sneller dan bij veel andere methodes rechtgericht worden. Eerst recht, daardoor opzichzelf lopen en dus ontspanning. Nageven zonder rechtgericht lopen mag dacht ik niet.
Andere methoden vragen misschien eerst ontspannen en van daar uit rechtrichten. En zo zijn er nog wel meer nuance verschillen.

Trouwens op z'n site staan een aantal filmpjes van paarden die vast wel stukken beter lopen als voorheen, maar het is in z'n algemeenheid nog steeds niet echt goed.

japke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:48

ach dat hij nogal vrouwngek zou zijn who cares ik les bij hem en dit was de 2de keer normaal rijd ik bij daphne en die lest al erg lang bij hem en heeft ook via andere systemen gereden. Dit past gewoon bij mij geen lage dwingende hand en proberen want het gaat niet alltijd hoe ik wil, om hem recht te richten doormiddel van stelling en gewicht bv. ik ben niet zo goed in uitleggen en om heel de theorie uit te leggen zitten jullie vast niet te wachten. ik voel me er lekker bij dat verschilt per persoon het is ook veel voelen awt doet mijn paard hoe gebruikt hij zn lichaam wat voel ik en wat ga ik daarmee doen

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:49

laatst is hij een keer bij ons op stal geweest, Asmila hier van bokt heeft les van hem gehad, misschien kun je haar pb'en?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:46

Ik heb ook een tijdje bij hem gelest..en bij mij was ie ook zo aanrakerig{ ik ben niet eens blond}. Ik heb daar een manier van rechtrichten geleerd,die toen heel erg geholpen heeft bij mijn paardje. Maar rechtrichten kun je op meerdere manieren,daarvoor had ik het eig. nooit echt goed geleerd. Echt rechtrichten is erg moeilijk,dus ik snap wel dat hij daar z'n aandacht het meest op richt. Voor de rest kan ik niet oordelen want daarvoor heb ik te kort bij hem gelest. Ik vond het een goede instructeur,alleen niet altijd even verstaanbaar.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:25

Renske20 schreef:
Bets schreef:
Als persoon, vind ik het ook moeilijk soms om er mee om te gaan, ben namelijk ook niet dun, of lang blond haar

&

Nee dat is een bekend fenomeen...

is dat niet op alle vlakken? en niet alleen bij de instructeurs
ik bedoel ik ben lang & dun en heb lang blond haar en ik kom nergens ongezien een kroeg binnengelopen hoor, en die opmerkingen die je soms krijgt op straat of in de kroeg
zou soms graag kleiner en onopvallender zijn!

Nou hij staat er om bekend dat hij op vrouwen valt met lang blond haar en dunne benen... Misschien is het dan duidelijker voor je.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:24

maar ze vroeg niet hoe je hem persoonlijk vindt. Maar wat je van zijn manier van rijden, en zijn methodes vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:03

Mijn intsructrise geeft ook les op Antoine's methode. Mijn paard is zo'n scheef als een huis en helemaal een blok beton. laten we zeggen dat hij kapot gereden is.
Hij loopt al een heel stuk beter en we gaan keihard vooruit!
Mijn instructrise krijgt trouwens zelf les van Marijke!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:15

Lins_Vetra schreef:
maar ze vroeg niet hoe je hem persoonlijk vindt. Maar wat je van zijn manier van rijden, en zijn methodes vindt.

Als je het goed gelezen had, heb ik daar al reactie op gegeven... rijmethode ben ik het helemaal mee eens en ik werk er ook mee, zowel zelf als aan mijn klanten.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:53

Lins_Vetra schreef:

Ik vind het heeel belangrijk dat ik het goed kan vinden met mn instructeur, dat ik um kan bellen als er iets met mn paardje is, dat deze hem kan rijden als ik niet kan, dat ik het er over kan hebben als ik iets niet snap of het ergens niet mee eens ben..

Die AdB vind ik gewoon een engerd! Ik zou de box uitrennen als die binnen komt gelopen, dat meen ik!

Hoe goed zijn methode is: ik zou nooit bij hem lessen!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:35

M3isSi3j schreef:
Ik vind het heeel belangrijk dat ik het goed kan vinden met mn instructeur, dat ik um kan bellen als er iets met mn paardje is, dat deze hem kan rijden als ik niet kan, dat ik het er over kan hebben als ik iets niet snap of het ergens niet mee eens ben..

Die AdB vind ik gewoon een engerd! Ik zou de box uitrennen als die binnen komt gelopen, dat meen ik!

Hoe goed zijn methode is: ik zou nooit bij hem lessen!

haha ik ben het helemaal met je eens

ik vind hem ook erg hard voor het paard
ons paard was bijna schijndood na de les zooo moe was ze.. en drijfnat van het zweet..niet echt onze manier
als het aan hem had gelegen... waren door gegaan tot aan het gaatje.....
nou nee bedankt ..dus zo hoeft het voor mij niet

1 les en nooit weer maar wel een ervaring rijker
ons paard liep trouwens niet kreupel

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:57

daarna wel unamie?