Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
{dan zet ik alleen voer klaar mest de stallen en laat ze buiten lopen}De pony van mijn vriend wordt 3 dagen per week bereden door onze bijrijdster en dan zorg ik nog 3 dagen dat ze beweging krijgt.Ik zeg beweging want ik ben voor veel afwisseling onder het rijden.De ene keer rijdt ik dus dressuur,ik longeer ze, ik laat ze vrijspringen,heb springles,dressuurles,ga buitenrit maken enz.

Er is hier zelfs iemand die dit met een vijfjarige doet en er het liefste nog twee keer per dag mee gaat trainen
Het is helemaal niet goed voor een paard om dag in dag uit en in sommige gevallen zelfs ook nog eindeloos lang onder het zadel te trainen (daar bedoel ik dus geen manegerondjes mee, maar echt trainen). RedFlame schreef:meestal:
1x per week springles
1 of 2 x ponyclubles
1 x prive les (half uur tot 3 kwartier met half uut heen stappen en half uur terug)
1 dag rust
1 x longeren
en de rest gewoon dresuur rijden soms een buitenrit
en meestal in het weekend concours
. dan gaat ze alleen maar omhoog tot ze mag omdraaien. het is echt gevaarlijk, en dus niet echt ontspannend
. Ik heb jammer genoeg niet de mogelijkheid om een 2e paard mee te nemen, want dan lukt het wel.
), dan draait ze dol. Ik kan haar nu al wel longeren op een halster en met een doorhangende longe. Maar echt werken is dat dus niet, aangezien ze niet bijgezet etc kan worden. maar daar probeer ik wel langzaam naar toe te werken,
.

justabokker schreef:Ik rijd mijn paard 7 dagen inde week .. soms 6 maar dat is gewoon omdat hij het nodig heeft .. ik ga van die 7/6 dagen ook een keer naar buiten .. ik heb ook 1 keer per week les .. ik rijd nu in de L1 en rijd pas een paar maanden wedstrijd 5 ofso .. ik start wel veel dan hoor ..maarja ben ook benieuwd wat de rest hier doet
Jadee schreef:justabokker schreef:Ik rijd mijn paard 7 dagen inde week .. soms 6 maar dat is gewoon omdat hij het nodig heeft .. ik ga van die 7/6 dagen ook een keer naar buiten .. ik heb ook 1 keer per week les .. ik rijd nu in de L1 en rijd pas een paar maanden wedstrijd 5 ofso .. ik start wel veel dan hoor ..maarja ben ook benieuwd wat de rest hier doet
Zo doe ik het ook ongeveer... Af en toe naar buiten is ook lekker voor zo'n beestje