Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MISTRAL94 schreef:Hebben mensen nog tips, wij hebben een lieve 3 jarige merrie die het nogal onplezierig vind als je aanleuning zoekt. Ze probeert je alles uit handen te trekken of begint met het hoofd te schudden. Ik probeer het zoveel mogelijk met voorwaarts rijden op te lossen. Lessen beginnen we aan het eind van de maand mee (priveles)
MISTRAL94 schreef:Ik rij gewoon in de bak met zand. Ons paard is dus nog erg slap wij hebben het advies gekregen om haar zo min mogelijk te rijden en zoveel mogelijk te longeren, niet dagelijk maar dus meer longeren dan rijden. Het paard loopt uit zichzelf wat hoger ingesteld. Haar nu laag te rijden is geen optie omdat je op die manier ook kan overbelasten. Ik wil toch proberen wat meer te rijden en het lekker rustig aan te doen dan te longeren. Ze vind het werken erg leuk, zeker dan loop je het risico dat je een paard zal overvragen. Verder vraag ik haar niet rond het enige wat ik wil is dat ik haar kan rijden ze mijn hulpen accepteerd. Dat ze te sturen valt en dat ik wel aan de teugels mag zitten zonder dat ik protest van haar krijg. Ze loopt uit zichzelf wel rond, alleen loopt ze vrij hoog ingesteld. Ik zie haar liever wat langer en laag maar goed dat heeft tijd nodig.
Saskia9 schreef:Als je paard mak is,lekker naar buiten gaan!!
deed ik met de mijne ook,zo leert ie op eigen benen lopen,
lekker rechte stukken!!
Ook is rijden op een grasveld ook goed,zo leert hij weer op eigen benen te lopen en niet te gaan hangen op de bakrand !
overigens is buitenrijden ook een aangename afwisseling,voor jezelf en het paard !
MISTRAL94 schreef:Buitenrijden vind ik wel leuk en is inderdaad een goede oefening.
Maar onze merrie is nog niet zover dat ze been en teugelhulpen goed begrijpt en dan durf ik het risico niet te nemen om met haar naar buiten te gaan!
Mieky: Halthouden ben ik ook veel mee bezig maar dan vooral met het halthouden op de stemhulp.
alano schreef:ik heb een vraag aan Goudkuipje: ik ben het helemaal eens met je alleen ik heb een paard wat nu 4 maanden onder het zadel is en die rij ik 1 uur als ik rij incl. instappen en uitstappen. ik stap 10 min. in en 10 min uit. maar als jij een half uur traint dan hou je 10 min over om echt te trainen...(mijn paard is wel 5 jaar)
Nimmedor schreef:MISTRAL94 schreef:Buitenrijden vind ik wel leuk en is inderdaad een goede oefening.
Maar onze merrie is nog niet zover dat ze been en teugelhulpen goed begrijpt en dan durf ik het risico niet te nemen om met haar naar buiten te gaan!
Mieky: Halthouden ben ik ook veel mee bezig maar dan vooral met het halthouden op de stemhulp.
dat ben ik met je eens, maar je moet met een ander braaf paard meegaan, je zult versteld staan hoe goed het gaat, zo'n paard kent niks dus vertrouwd op jou en het andere paard. Meestal pas als ze het buitenrijden kennen worden ze schrikachtig, dan pas gaan ze dingen zien, maar dat kun je dan corrigeren omdat je paard zoveel verder is