Paard trekt steeds en overgangen terug zijn dus lastig!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Paard trekt steeds en overgangen terug zijn dus lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:58

ja, maar dat is ook heel fijn hoor! Het is moeilijk om over internet een beeld te schetsen van het lopen van je paard he

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 20:32

Nou ik heb net les gehad en ik kan niet anders zeggen dan dat het goed ging! Ik heb hem elke keer op de volte terug genomen en dat ging aan het einde heel goed.
Wat ik ook deed zodra hij het bit weer even vast wilde pakken was een kleine volte rijden gelijk en hem loswerken aan de binnekant en daarna weer rechtstellen. Dit ging zo goed dat hij het bit na een paar keer al niet meer vast pakte.
Bij de uitgestrekte draf gaat hij altijd gigantisch showen en wilt daar het liefst niet meer mee stoppen dus ook daar heb ik gelijk een kleine volte gereden zodra ik hem terug wilde krijgen, zo kreeg hij de kans niet om het van me over te nemen.
Zo ie zo voelde hij op het begin al fijner aan dan anders en ik denk dat dat deels ook komt omdat ik hem gisteren met de pessoa teugel heb gelongeerd. Hij was veel meer ontspannen!
Morgen laat ik weten of het eenmalig toeval was of dat de kleine voltes echt een succes zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:33

Klinkt super!
Fijn hoor

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 20:37

Miss_Blimm schreef:
Probeer alleen maar mee te denken

Vind ik ook heel fijn hoor!!!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 11:38

Heb helaas gisteren niet kunnen rijden en vandaag gaat weer niet lukken, ik heb echt te veel last van mijn rug, heb namelijk vorige week donderdag een ongeluk gehad en met rug op 2 plaatsen gekneusd en ik ben toch eigenwijs gan rijden wat nu dus geresulteerd heeft in nog meer pijn dan ik had.
Dus als jullie willen weten of het de vorige keer eenmalig goed ging of dat het echt helpt dan zullen jullie nog even moeten wachten. Morgen heb ik weer les dus ik denk dat ik dan toch weer even eigenwijs ga zijn en toch ga rijden tenzij het nog zo is als vandaag.
Misschien kan Urielle alvast even verslag doen van haar ervaringen???

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:22

Ik heb er ook zo een en niemand van de instructeurs konden zien waar het probleem zat. Het was gewoon drammen zeiden we allemaal. Nu heb ik van iemand les die wel ziet wat hij doet. Hij zet zijn achterhand er wel onder, maar gebruikt zijn rug niet. Hij KAN dus niet terug op commando omdat hij teveel op zijn voorhand loopt, en gaat dan dus ook trekken. Ik heb de tip gekregen om niet door te gaan zitten (ook niet met een overgang) voordat hij zijn rug gebruikt, en vanuit een zijgang aandraven.En verder dus indd veel (schijn)overgangen rijden... zo heb ik dus ook een probleem met achterwaarts, om dezelfde reden... Hij KAN het gewoon niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:22

toch nog alvast even een tip. Ik snap dat je hem niet klem wil zetten tegen de muur, maar vaak helpt de visuele belemmering van de bakrand of muur wel goed. Je kunt je overgangen terug bv rijden net voordat je de hoek inrijdt, ze komen dan automatisch al qat meer terug.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 14:13

Dat was al gezegt hihi

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:24

je bgrijpt niet goed wat ik bedoel. Het gaat me er niet om dat je de ovrgang zo laat mogelijk inzet, op het laatste moment als je nog net maar genoeg ruimte hebt die overgang gaat maken en hem dus anders dood laat lopen op de muur. Voor mij rijd je dan met het gevoel "ik zal jou eens mooi klem zeten daar". Wat ik bedoel is meer het rijden van de overgang terwijl je paard op dat moment visueel (dus niet fysiek) al het idee heeft dat hij langzamer moet.

Klinkt als een heel klein verschil, het heeft vooral met je eigen gevoel bij de inzet te maken. Ik deed het zelf door middendraf over de korte diagonaal te rijden en dan net voor aankomst op de hoefslag terug te schakelen. Ze gaan dan al automatisch meer zitten en dat kun je IMO ook in de overgang draf - stap gebruiken.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 14:31

Hey,
Sorry ik had net verkeerd gekeken, zag dat ik een reactie had en de 2e pagina opende automatisch dus dat zag ik staan en daar reageerde ik op haha, ben er niet helemaal bij vandaag!
Bedankt voor de tip!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:19

Lielle, die van mij komt ook dan niet terug

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:24

ik ben zelf bezig geweest met de schijnovergangen maar het is allemaal nog niet goed genoeg om te zeggen dat het echt helpt.
overgang richting omheining gaat bij dit paard helaas niet lukken, het springt nl. over de omheining (en dan zit ik er liever niet op )
Ik ben ook bezig geweest met het bevestigen van de travers en ik heb de indruk dat hij nu ook al meer wil sluiten, maar ik moet natuurlijk opletten voor impulsverlies.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 14:59

Over een uurtje ga ik rijden en dan zal ik weer even verslag doen hoe het ging, het gaat gelukkig al weer beter met mijn rug en ik heb net ook mijn 3jarige gereden en zelfs van zijn slingerbewegingen heb ik geen rugpijn gekregen haha, dus met Oliver zal het dan ook geen pijn doen denk ik!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 18:16

Nou ik heb net gereden, maar het was vandaag weer niks eigenlijk.
Ik word er echt moedeloos van maar ja! Morgen wedstrijd, ik hoop dat het dan beter gaat dan vandaag!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:46

viewtopic.php?f=8&t=468862&hilit=
Ik ken het helemaal. Bij mij komt het probleem ontspanning er dan nog eens bij. Hij blijft ofwel doorlopen en nageeflijk en wil maar niet stilstaan of wel staat hij dan stil maar met de giraffenlook. Heel irri en ik kreeg het ook niet voor mekaar op de kleine volte.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 13:50

Ik heb net wedstrijd gehad met hem. We gingen de eerste keer L2 starten en eerste keer weer indoor en we zijn gelijk eerste geworden!!! Ik had het echt niet verwacht want er liep een hengst mee die zo lekker aan het rondmacheren was dat ik er gewoon bang van werd haha, maar in de proef waren zijn oefeningen gewoon niet goed bevestigd.
Ollie liep echt heel fijn, ookal ging hij niet zo makkelijk terug als vorige week dinsdag toen in verslag deed, maar we hebben toch nog heel goed gereden verder.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:23

Nou gefeliciteerd! Fijn dat het vandaag toch goed ging!
Ik zit zwaar verkouden thuis dus het zal niet voor vandaag zijn

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 17:17

En helaas, gisteren had ie een rustdag, maar vandaag zit de les er niet in. Ik kan me gewoon nog amper bewegen door de rugpijn. Wat zou ik toch verkeerd doen??? Elke keer gaat het weer 1 of 2 dagen goed en dan heb ik weer heel veel last. Mischien is het verstandiger om eventjes niet te rijden tot het echt over is, maar ja dat gaan we natuurlijk niet doen haha. Er is veel werk aan de winkel
Morgen MOET ik hem echt rijden dus dan zal ik weer even vertellen wat wel en niet geholpen heeft!
Als andere bokkers positieve ervaringen hebben gehad met iets dan mogen zij natuurlijk ook verslag uitbrengen he