Om eerlijk te zijn merk ik geen verschil tussen de K&K
en de goedkopere variant van Harry's Horse.
Misschien op de lange duur, in de duurzaamheid
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik rijd mijn paard ook in de M1 + wpn met een lage neusriem en ik zweer erbij
runningkawa schreef:Zelf heb ik bij (jonge) paarden hele fijne ervaringen met een dubbelgebroken bit met een bol tussen stukje.
Om eerlijk te zijn merk ik geen verschil tussen de K&K
en de goedkopere variant van Harry's Horse.
Misschien op de lange duur, in de duurzaamheid
Tango40 schreef:even een vraagje? waarom zou je iets gaan veranderen dat goed bevalt? Ik bedoel je zegt zelf ze is goed nageefelijk en los in de mond is. Als ik jou was zou ik pas gaan over stappen op iets anders als dit bitje niet meer functineerd.
Gewoon lekker zo laten.

knightloekie schreef:Mijn paard is ook heel gevoelig in de mond en rij hem nu met een dubbel gebroken watertrens van K&K !!
Werkt PERFECT
runningkawa schreef:Maar dat hele dunne van Myler bij een 3 jarige?
Of je dat nu wel moet doen, daar twijfel ik dan toch ook weer aan.
Het dikke van een dikke bustrens ook niet idd, gewoon wat tussen in lijkt me bij een jong dier zo gek nog niet

vanini schreef:Hoi aan iedereen die dit leest
Ik heb een 3-jarige merrie die nu sinds kort onder het zadel is. Ik rijd haar momenteel met een dikke bustrens en een hoofdstel met een lage neusriem. Nu is mijn vraag of dit de beste optie is voor haar.
Ze is nl heel fijn in de mond en zeer nageeflijk en buiten het feit dat ze erg kijkerig is en nogal gek doet, is ze heel fijn te rijden. Wel doet ze haar tong af en toe naar buiten,maar niet op een manier zoals de meeste paarden. Het lijkt meer alsof ze gewoon aan het bit zit te likken/spelen. Haar neusriem zit tamelijk los,omdat ik haar wat vrijheid wou geven.
Wat vinden jullie? Misschien toch maar een gecombineerde neusriem nemen of door blijven reden zoals ik nu doe?
En ja ik rij al met een zacht bit,maar zijn er misschien nog fijnere voor haar?
Piaffe schreef:Waarom zou je van bit en neusriem veranderen als dit goed gaat? Kost je een hoop geld en het is maar de vraag of je er iets mee opschiet
Het gebruik van een lage neusriem vind ik super. Dat zou ik ook blijven gebruiken als ik jou was. Heeft niets met graad van africhting/ leeftijd oid te maken wat mij betreftIk rijd mijn paard ook in de M1 + wpn met een lage neusriem en ik zweer erbij
![]()
Mocht je wel eens een ander bit willen proberen, dan raad ik een dubbel gebroken aurigan met bol tussenstukje aan. Dat zijn erg fijne (maar dure) bitten. Test alleen wel eerst welke dikte je paard heb prettigst vindt. Heeft o.a. te maken met tong/ gehemelte/ kort mondspleet/ lange mondspleet.
(of je moet een shetlander hebben
)