Zep schreef:Ik kreig echt de neiging om te zeggen; "citeer eens wat minder oberstallmeisters en stap eens wat vaker op een paard!"
Ik snap niet waar je het vandaan haalt dat het bijna onmogelijk zou zijn om het in draf aan te leren. Als je een paard scherp aan de hulpen hebt staan rijd je het er zo uit hoor!
Ik merk duidelijke voordelen bij het werken vanuit de draf. Is praktijkervaring, niet uit een boekje
Wordt nu niet persoonlijk, ik rijdt elke dag en meerdere paarden, ik heb meerdere paarden van groen tot de hogeschool gereden, ik heb ook veel leerlingen die dit bereikt hebben dus daar ligt het niet aan, maar ik rijdt ook niet een paard scherp aan de hulpen maar fijn, en dat is misschien ons verschil in opvatting. Het boekje heb ik bij het rijden niet nodig, ik heb verschillende boeken en als ik daar in lees en bestudeer wat ruiters en instrukteurs in schrijven dan kan ik het natuurlijk op mijn eigenwijze proberen maar ja dat hebben zij al lang uit geprobeerd en waarom zal ik het wiel voor de tweede keer uitvinden.

dat alle grootmeesters het in stap aanleren......