Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
0nicolle0 schreef:je kunt hem een tik geven als ie je wil aanvallen of ligt te klieren. Als hij braaf is beloon je hem met een suikerklontje, dat is zeer geliefd bij paarden. Als hij weet dat hij iets krijgt als hij braaf is zal ie denk ik je niet meer zo gauw aanvallen.
ik moet altijd mijn paard voor dat ik ga rijden een suikerklontje geven anders luisterd ie niet.
Meschien dat het helpt, veel succes *D
groetjes: nicolle
) en dan naar haar toe lopen en niet laten merken dat je bang bent..
veel succes JollyGood schreef:Hoi,
Het verhaal van LINDz is een Join Up, dit is inderdaad een trainingsmethode van Mony Roberts.
Het verjagen wordt door de leider van de kudde gedaan, dit gebeurt bij elk nieuw paard wat in een weiland bij andere paarden wordt gezet.
Maar.... ga niet zelf aan die join up beginnen, als je het wilt leren prima, maar haal er dan iemand bij die ervaren is met een join up, en pak een wat ouder braver paard.
Als je onervaren bent moet je geen join up met een jong paard doen. Dit leverd alleen maar meer problemen op. Een join up is gericht op pure lichaamstaal, 1 cm te ver naar voren of naar achteren en je bent de klos, dan zegt je paard zoek het zelf uit en ben je minder ver dan dat je al was.
@ masbel, die join up hebben we met belinda gedaan hier bij mij in de bak, weet je nog???
dat ze z0 los in bak liep en ging kauwen enzo .. hoofd omlaag deed.. dat ja 0nicolle0 schreef:ik bedoel het trouwens anders dat van dat suikerklontje, maarja, daar ga ik niet meer op in.
groetjes Nicolle
Xxits_miixX schreef:gewoon staan blijven. vooral niet weg rennen ze kan dat als een spelletje zien. en dan wordt het nog lastiger om het af te leren.mijn verzorgpony deed dat ook, maar na een gegeven moment is hij er meeop gehouden, omdat wij gewoon bleven staan. bij de wei tegenover ons stond ook een pony met dat zelfde probleem, maar hun waren daar bang voor dus hij voelde zich sterker, ze vroegen me eens te helpen en toen deed hij het niet, omdat ik gewoon bleef staan. succes ermee
) zij rent er keihard voor weg .. pakt haar niet aan met rijden..terwijl je dr juist moet aanpakken anders kan je binnen de korste keren er niks meer mee.. ze begint nu beter te lopen .. in draf wou ze eerst ook niet.. weet nu wat k moet doen rij er 1.5 week op dus ken dr al een beetje .. gewoon flinke schop geven en boos worden ( stem gebruiken ) helpt gewoon goed..
hehe
JollyGood schreef:het komt wel goed hoor....
Denk aan het doel wat je in je hoofd hebt voor dat je haar ziet!! Waar we het over hadden, das wel belangrijk![]()
![]()
![]()
ze moet normaal in draf kunnen gaan zonder dat ze wil bokken of dreigen ermee..als dat helemaal vlekkeloos gaat kan ik verder met galop en eventueel springen