Kissing spines

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:23

timilon schreef:
ik heb poeder gehad van mn dierenarts.
mijn paard staakt nog steeds.
ik rijd dus niet meer,hij loopt in de wei,los in de bak of aan de longe,al dan niet met zadel en hoofdstel.
zodra ik erop ga zitten voel ik hem lichtelijk spannen en staart zwiepen.voor mij genoeg om alleen te stappen,en aan de longe te blijven.
ik vind 4 weken erg kort om spieren te kweken en dan ook sterk genoeg te maken om mijn gewicht op de juiste manier te kunnen dragen.

zo zie je maar,de een boekt snel resultaat,ik rommel al bijna een half jaar...

Was je al 4 weken bezig?Mijn paard heeft wel spierversterkers gekregen in de vorm van anabolen om sneller de spieren te laten groeien, daarnaast kreeg hij equitop myoplast. Ik ben pas gaan rijden nadat ik zichtbaar zag dat hij behoorlijk gespierd was. Ben trouwens op een grote volte en een goede stevige zandbodem (absoluut niet rul) hem met pessoa gaan longeren in galop, veel overgangen galop-draf, wel pas nadat hij na een paar weken lekker ontspannen over de rug met de neus over de grond draafde en ik al zijn spieren zag trillen, hij ontspannen kokerde.
Ik weet niet hoe erg de KS zijn bij je paard, maar hij heeft KS net achter de schoft en had 3 tussenwervelkapseltjes die open waren blijven staan waardoor zij rug niet goed kon scharnieren. Die wervelproblemen waren snel opgelost door de kraker, maar het oprekken van de bovenlijnbespiering en stevig maken ervan, dus een flinke kabel van spieren aankweken heeft wel wat langer geduurd. Ik heb overigens een armbespierd paard, van nature heeft hij nauwelijks bespiering, dus daar moet aan gewerkt worden om hem jeromeke te laten worden. 2 weken weinig training en lauter weidegang is al wegslinken van bespiering.

Heb 6 maanden flink getraind aan een ronde bips, maar die is er na 2 weken al een af als hij niet bipstraining blijft doen. Die anabolen is wel heel duidelijk zichtbaar hoor. Na 3 dagen zie je de spieren erop komen, van nature extra spiergroei, die overigens nadat de anabolen uitgewerkt zijn, weer wat minder worden, maar het paard heeft dan veel minder moeite om het werk op te pakken, waardoor de eigen spiergroei sneller, makkerlijk, minder moeite kost, geen spierpijn, etc.

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:35

heey nja ik ben al te vinden in eerdere topics over KS mijn verzorgpaardje heeft ook KS.dit werd ondekt rond half juli,de arts zij dat we er van uit moesten gaan dat we er eind februarie of begin maart pas weer op mochtennou gingen ze 2 weken geleden terug naar de kliniek en over 2 weken mogen we er weer op:D er is dus nog cker toekomst,maar dat zal cker verschillen per paard als ik het verhaal van jou hoor liet jou paard het iets eerder merken als mijn verzorpaardje.de eigenaresse heeft gewoon 3 jaar lang kunnen rijden en ze heeft niet egt iets laten merken,uiteindelijk zien wij tog symtomen die leiden naar KS
-overspringen in galop
- niet voorwaarts zien
- aan de longeerlijn alle pijn-agressie eruit trappen (met 4 benen in de lucht)
wij dachten dat bij rijden ze gwoon puur lui was of iets nieuws had gevonden om dwars te liggen en ja bij het longeren.... wij d8ten dat ze gwoon knetter gek was en dat ze gwoon ff haar vreugde kwijt moest endat ze dat niet durfde te doen met rijden omdat wij er dan op zaten. de arts zei een goud eerlijk paard ... ze was gwnn super stom! ze had het veel eerder moeten laten merken!
maar wat ik van jou hoor is dat jou paard het erg gauw liet merken en erg duidelijk was!met intensief trainen en oefeningen doen kom je cker een heel end!
hebben wij ook gedaan en kijk waar we zijn gekomen!

suc6 met je paardje en ik hoop dat dit een beetje positief voor je was!
als je paard ook een van de bovenstaande symtomen heeft kan je ook overwegen m even en (thermo) foto van de rug van je paard te maken

groetjes robin

r0bin2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 18:33

Hey allemaal!

Zijn rug is weer in orde.. (YES).. maar helaas.. alsof t nog niet genoeg heeft tegen gezeten heeft hij nu een gescheurde spier.
In de afgelope 2 mnd ben ik verschrikkelijk veel van hem te weten gekomen, zo ook.. mijn paard heet niet Robin Hood, maar PETER BUITENZORG.
Maar goed, de gescheurde spier;
4 van de 6 weken zijn al om met stalrust, hierna zal het nog lang gaan duren voordat het helemaal is aangesterkt..(als dit nog kan).
Voor mijzelf is dit nu heel moeilijk, ik heb natuurlYk een paard gekocht om hem goed te rijden en veel springen en buitenritten. Dit kan waarschijnlijk niet meer.
Kan iemand me meer vertellen met eigen ervaring met n gescheurde pees of tips 0f iets derGelijks?!
Zou het ECHT fijn vinden!

Veel liefs

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:49

ik zou je er niet echt veel over kunnen vertellen. Maar begrijp dat je de KS onder controle hebt "zegt maar". Dit is namelijk niet te genezen toch? Dat is in ieder geval wel prettig...alleen is dit natuurlijk erg balen. Helemaal omdat het juist voor paarden met KS zo belangrijk is om getraind te blijven. Nou succes ermee

r0bin2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 18:51

met de spier bed0elde ik pees, in zijn rechterachterbeen is de pees gescheurd wat erv00r z0rgt dat hij zijn been naar v0ren zet..