monsera schreef:poekie schreef:
Wat wel kan helpen is longeren.heb ik nu ook 2 dagen gedaan en vandaag is ze geen een keer verkeerd aangesprongen.
succes
Bij jouw is het dus een fout van de ruiter omdat ze het dus niet doet als je haar longeert en je er dus niet op zit.Let goed op wat je doet nog beter laat iemand anders kijken wat je doet want soms kan het zo,n klein dingetje zijn waarom ze niet goed aanspringt.Mss zit je net iets te veel naar buiten ,mss geef je net niet genoeg ruimte met je binnenhand enz.
Ik krijg al die tijd al les en de rechtergalop is ook een hele tijd goed gegaan.(instructrice kreeg het ook niet voor elkaar)
mn paard zit op dit moment erg vast op links en dan merk ik dat meteen met die galop.
longeer niet vaak maar heb het idee dat ze wat losser is nu.en daardoor dus weer makkelijker aanspringt.een galopprobleem kan meerdere oorzaken hebben
ik rij haar nog maar net sinds mei en heb haar nog nooit gelongeerd dus hoe weet jij dan dat ze het longeren niet doet???
[/quote]
Dit was eigelijk alleen een tip.zeg niet dat ie met longeren verkeerd aanspringt hoor.maar miss helpt het omdat mijn pony stukken beter loopt nu.je kan het altijd proberen toch?
groetjes