rechter galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re: rechter galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:30

poekie schreef:
Wat wel kan helpen is longeren.heb ik nu ook 2 dagen gedaan en vandaag is ze geen een keer verkeerd aangesprongen.

succes

Bij jouw is het dus een fout van de ruiter omdat ze het dus niet doet als je haar longeert en je er dus niet op zit.Let goed op wat je doet nog beter laat iemand anders kijken wat je doet want soms kan het zo,n klein dingetje zijn waarom ze niet goed aanspringt.Mss zit je net iets te veel naar buiten ,mss geef je net niet genoeg ruimte met je binnenhand enz.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:37

Probeer eens voor de hoek travers te rijden en goede stelling te houden. Op het moment dat het binnenbeen gaat landen, galop aanspringen. Als ze dan niet direct aanspringt, bijtikken met je zweep. In de hoek ook stelling naar binnen houden. Als het na een aantal keren met travers nog niet lukt, kan je ook eens proberen op de volte, stelling naar binnen en voor ze terug op de hoefslag komt, aanspringen.

Groetjes...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:43

Ik heb hetzelfde aan de hand met mijn verzorgpony, als ik het op de volte of met travers doe, lukt het vaak, ook altijd goed belonen als het lukt!
Als je pony wegloopt in de galop moet je ze proberen direct te laten stappen in een kleine volte en anders gewoon tegen de kant op rijden zodat ze moet stoppen, anders neemt ze letterlijk en figuurlijk een loopje met jou!
I.v.m. het longeren ga ik kort zijn: het is makkelijker voor een paard om op de volte galop aan te springen omdat de schouder dan iets naar binnen valt, dat ligt niet altijd aan de ruiter. Het is wel zo dat als iets moeilijk gaat, zoals dit bij jou, je er extra hard op moet oefenen en nooit opgeven. Al ben je dan een uur bezig en dat het 1 keer goed gaat, dan ben je beter bezig dan na een half uur proberen en het lukt niet en haar dan maar binnen zetten, dan geef je haar gelijk en dan doet ze het nog vaker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 12:51

monsera schreef:
poekie schreef:
Wat wel kan helpen is longeren.heb ik nu ook 2 dagen gedaan en vandaag is ze geen een keer verkeerd aangesprongen.

succes

Bij jouw is het dus een fout van de ruiter omdat ze het dus niet doet als je haar longeert en je er dus niet op zit.Let goed op wat je doet nog beter laat iemand anders kijken wat je doet want soms kan het zo,n klein dingetje zijn waarom ze niet goed aanspringt.Mss zit je net iets te veel naar buiten ,mss geef je net niet genoeg ruimte met je binnenhand enz.

ik rij haar nog maar net sinds mei en heb haar nog nooit gelongeerd dus hoe weet jij dan dat ze het longeren niet doet???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:34

sorry bokt was wit dus kon niet zien dat het een ''quote'' was zie het nu wel.. sorry sorry sorry

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 08:14

monsera schreef:
poekie schreef:

succes

Ik krijg al die tijd al les en de rechtergalop is ook een hele tijd goed gegaan.(instructrice kreeg het ook niet voor elkaar)
mn paard zit op dit moment erg vast op links en dan merk ik dat meteen met die galop.
longeer niet vaak maar heb het idee dat ze wat losser is nu.en daardoor dus weer makkelijker aanspringt.een galopprobleem kan meerdere oorzaken hebben

ik rij haar nog maar net sinds mei en heb haar nog nooit gelongeerd dus hoe weet jij dan dat ze het longeren niet doet???
[/quote]

Dit was eigelijk alleen een tip.zeg niet dat ie met longeren verkeerd aanspringt hoor.maar miss helpt het omdat mijn pony stukken beter loopt nu.je kan het altijd proberen toch?

groetjes