Citaat:STAP: benen gewoon ontspannen naar beneden houden..niet tegen het paardenbuik??gewoon ontspannen in de beugels..
BOCHT OM: binnenbeen op de singel lichtjes aandrukken..buitenbeen achter de singel..binnenhand van de hals..buitenhand tegen de hals..moet je dan ook aan de 1 meer of minder trekken??ja trekken..strakker bedoel ik dan..
DRIJVEN: alle 2 de benen (tegelijk??zit ook nog verschil in he?) lichtjes aandrukken op de singel..
Je moet je benen wel laten aansluiten aan het paard (ook in draf), maar ook ontspannen houden idd. Om weg te stappen moet je natuurlijk wel even iets been geven ... In een wending niet trekken aan de teugels. Drijven alletwee je benen om en om. Ik doe dat zelf in draf ook, maar ik weet niet of dat ook zo hoort.
Citaat:AANGALOPEREN: binnenbeen op de singel stevig aandrukken..buitenbeen achter de singel stevig aandrukken?
GALOP: Binnenbeen eraan houden..(anders valt het terug in galop?)
BOCHT OM: binnenhand van de hals buitenhand tegen de hals..Binnenbeen op de singel lichtjes aandrukken..buitenbeen achter de singel..
Drijven: alle 2 de benen(tegelijk?) lichtjes aandrukken..
Niet drijven met je buitenbeen om aan te galopperen. En binnenbeen in galop wel 'eraan houden', maar niet aangedrukt. Nooit drijven als het paard in het goede tempo loopt nl. Drijven zou ik verder alleen met m'n binnenbeen doen.
Dit is hoe ik het doe ... ik hoor het graag als het niet klopt

voor de rest..