Pony gooit hoofd in de lucht als ze rond loopt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hOrselOverR

Re: Pony gooit hoofd in de lucht als ze rond loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:03

@ Mia.. Touwtjes en elastiek zou ik niet gebruiken! Want dan word ze gedwongen iets te doen en dan kan het juist veel erger worden en kan ze andere dingen gaan uithalen zoals bokken of steigeren.

maud__89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:22

Ik ken ook paarden die het doen of hebben gedaan!! het beste is om GEEN HULPMIDDELEN te gebruiken!! Als je paard zn hoofd omhoog gooit niet terug gaan trekken maar hem juist voorwaarts rijden..
Dat is eigenlijk de enige tip die ik heb,,

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 15:36

ik heb denk ik al een vermoeden ze moet opeens haar rug gaan gebruiken en dat vind ze moeilijk.
ik heb laast 1 keer met tienerman gereden.
dat ging heel goed maar ik wil het haar niet zo leren ik wil zelf iets bereiken en niet met hulpmiddelen.
ik ga nog even kijken of het na een tijdje nog gebeurt zo jah dan ligt het denk neij aan haar rug maar aan iets anders.

maud_89
je hebt wel gelijk dat ze het dan moeyten doen dat het ze dan gedwongen word maar op een gegeven moment word je er gek van en dan rij je 1 keer met en dan w=gewoon weer zonder .
mijn paard heeft een andere streek die gaat niet bokken of stijgeren maar liggen
doet ze trouwens al heel lang

Deborahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:43

Hallo,
ik ken een paard die dit ook doet, als hij contact komt met zonlicht.
Hij doet dit namelijk omdat hij allergisch is aan UV stralen ofzo
en voor het rijden moet zijn neus dus met zonnemelk ingewreven worden.

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:47

mijn paardje heeft hier soms ook last van. Van mijn instructuer moet ik hem heel rond en diep rijden, zodat hij echt goed over de rug heen komt. Als ik dat een paar dagen doe is het weer weg.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:12

Hey Don, tja, volgens mij heb ik liever dat cheyenne met haar hoofd in de lucht gaat lopen dan haar andere streekje . Maar volgens mij heeft ze al een tijd niet gelegen? We gaan het vanavond zien, alvast welkom in de Troje les! Ik heb het zelf ook wel een paar keer gehad. Het belangrijkste is dat je wel contact blijft houden met de mond. Meestal als een paard z'n hoofd de lucht in gooit komt er een boogje in de teugels. Als je dat 'laat gaan' dan is dat natuurlijk heel makkelijk voor zo'n paard. Actie hoofd omhoog zorgt voor vrijheid! Je blijft dus gewoon contact houden en geeft extra been. Probleem met cheyenne is misschien wel dat ze d'r hoofd vaak achter elkaar omhoog gooit toch? (Anja zat toen tijdens de buitenrit helemaal onder de schuimspetters). Dat is idd wel erg onplezierig voor je handen!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:16

Coentjuh schreef:
Ik verzorg een Arabiertje die ook zoiets heeft/had..

We dachten aan het 'Headshaking syndroom', hoofdschudden in stal, aan de muur.. In de wei minder. Tijdens rijden (2 jr geleden) heel erg, heb nog zonder bit gereden.

We dachten nl. dat het aan zn gebit lag, maar geen tandarts kon iets vinden! Zn oren staan altijd naar voren, dus was moeilijk te ontdekken en ik weet nog steeds niet precies hoe en wat..

Maar laatste tijd loopt ie heel vaak nageeflijk. Af en toe slaat ie met zn hoofd, maakt een soort sprongetje met zn voorbenen heel raar en dan ben ik hem weer kwijt. Een rondje verder loopt ie weer netjes aan de teugel...

Hulpmiddelen heb ik nooit gebruikt, heb hem gewoon doorgereden, hoofdschudden genegeert etc...

Mijn verzorgpaard doet dit ook wel is, zijn hoofd als het ware naar zijn borst slaan. Hij doet het omdat hij pollenallergie heeft, een soort hooikoorts. In de winter heeft hij er geen last van.

Mijn verozrgpaard slaat ook wel is met z'n hoofd omhoog, dat doet hij alleen als ik net aangallopeer, heel vreemd. Ik geef dan meer been, en ontspan m'n handen en vraag wat stelling en dan is het over.. Voor de rest doet hij het nooit.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 16:07

cheyenne heeft daar ook last van met het aangalopperen dan gooit ze ook haar hoofd in de lucht.
wat ik dan doe is een tikje bij geven en dan als ik op de andere hand ga doen doe ze het niet meer.

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:24

het beste is om het gewoon te negeren en door te rijden. handen stil en been der aan.. als je het aandacht gaat geven geef je ze hun zin..
pony waar ik op rij doet het ook, en heb gemerkt dat als ik het negeer het een stuk minder is..

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:51

Ik rij in de les wel eens op een paard die dat ook doet maar als ik dan een kneepje in de teugels gaf (niet heel hard maar gewoon dat ze voelt dat je in dr mond zit) en dan was het over, maar als ze dan weer de volgende les reed deed ze het gewoon weer en negeren hielp ook niet. Dus nu spoor ik haar juist aan en dan doet ze het ook niet meer, maar ik kan het haar niet helemaal afleren. Het komt ook niet door pijn maar gewoon om te klieren want als ik naast haar sta of als ik haar opzadel doet ze het ook welles

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 13:29

jah maar ik moet het niet negeren.
een ander meisje die op haar reed reed met tinerman en als ze dan weer zonder ging doet ze het toch weer.
maar ik rij nu ook op woensdag in een les en dan word en gezget dat ik moet proberen het zelfde te doen als dat een tinerman of martingaal doet.
ik moet dan een kneepje in mijn tuegels geven en been geven want ik moet geen tik geven want als je been geeft betekend dat doorlopen.
dus ik heb nu de oplossingen en het gaat steeds beter

maar bedankt voor jullie tips

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:38

Een tiedeman of een martingaal lost het probleem niet op natuurlijk..
Maar mooi dat het zonder tiedeman of martingaal beter gaat!

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:48

hoi hoi allemaal...
ik heb een half arabier, half appaloosa....mijn pony gooit ook steeds zijn hoofd in de lucht....

gister is er een fisio geweest bij mijn paardje en heeft spieren los gemaakt, er zat een blokade tussen zijn oren...hij zei dat het binnenkort over moet zijn...ik ben benieuwd...jullie horen het:P
kus

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:44

tja, ik zou je pony toch echt eens laten nakijken of ze nergens pijn heeft!

N.b. hoe loopt ze aan de lange teugel? Ontspant ze dan wel?