Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zal ik morgen eens een foto van plaatsen. Ook stijgeren kunnen ze prima, en zelfs springen gaat goed. Ataxie heb je in alle soorten en maten zeg maar. De mijne heeft moeite met bochten, bv een volte. En daarbij zie je dat hij in een zwaardere bak moeite heeft met lopen, het kost hem meer inspanning 
) Casca schreef:nou, die foto waar jullie het over hebben schrok hij opzij, hij gaat dus een soort van wijken, dat heeft niks met zo staan te maken.. Ik vind het een beetje raar dat jullie zo maar ataxie gaan roepen terwijl jullie hem nog nooit hebben zien lopen! ik heb vandaag met zijn medeeigenaar testen met hem gedaan (ze heeft al heel lang ervaring met paarden) en hij is van achter gewoon goed.. buigproeven deed hij super!
hij is niet gekeurd, maar dat kwam omdat hij zo verwaarloosd was toen we hem kochten..
mn paard is heel braaf met hoeven uitkrabben.. kan gewoon de achterbenen optillen zo hoog als ik wil en zo lang als ik wil..
@ josien:
Wat jij zegt kan ook wel heel goed zo zijn!! hij heeft namelijk best veel moeite met inbuigen! hoe bedoel je grondoefeningen? welke oefeningen bedoel je dan? of op welke site kan ik oefeningen vinden?? hij is nogal strak en recht.. (kan wel goed halsstrekken)
ik dacht dat er misschien bepaalde dingen waren hoe je hem met grondwerk losser kunt krijgen.. zwartepanter schreef:Ga het bos in, rechte stukken rijden. Zodat hij eerst sterk kan worden.

) lijkt me heeeeel interessant 
Lusitana schreef:Ik wil even wat toevoegen. e moet ook niet vergeten dat een ruiter een paard behoorlijk uit balans kan brengen. Alsje bv een hoek doorgaat door aan de buitenteugel te hangen (omdat je bang bent dat hij afsnijd bv) valt hij juist naar binnen en kan hij zelfs omvallen, ja. Je moet een paarden de hoek in duwen, niet trekken en altijd binnenstelling hebben (in wendingen).
En zo zij er nog wel wat dingetjes die jonge paarden een beetje in de war brengen en tot struikelen en vallen kunnen leiden.