Vlakke galop, hoe galop sterker maken/verbeteren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vlakke galop, hoe galop sterker maken/verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:10

Bets schreef:
Vaak is het dat paard gewoon weg slap is van achteren of dat de achterhand niet voldoende eronder komt. Heel veel overgangen eerst maken in de andere gangen en als je merkt dat je meer druk in de aanleuning krijgt vanuit de achterhand gereden, zonder dat je spanning krijgt, dan kun je die overgangen ook rijden in de galop. Niet te lange stukken meenemen maar korte stukjes beginnen en verder opbouwen. Probeer je paard van voren dus niet te snel los te gooien maar wat tegen te houden (lees dus: NIET TREKKEN) en rij naar de druk in de aanleuning toe en wacht tot paard na gaat geven. Paard moet werk doen en dus ook nageven, niet te ruiter zelf.

hier ben ik het mee eens zo zou ik het ook proberen.wat mischien ook helpt is figuren rijden waar je veel steling in moet vragen hierdoor komt je paardje wat meer met zijn achterhand er onder en word de achter hand ook sterker.ik dacht aan een kleine volte, halve volte,mischien een slange volte en dit hoeft niet eens in galop.

Bets

Re: Vlakke galop, hoe galop sterker maken/verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:53

Bedankt Nano en hardi..