lailapri schreef:oke bedankt!
En die van hard plastic hoe zijn die?
De Nathe bitten bevallen ons erg goed, er komen geen krassen of scherpe randjes in/op, een Happy Mouth bit echter heeft mijn paard binnen een paar minuten helemaal doorgekauwd
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lailapri schreef:oke bedankt!
En die van hard plastic hoe zijn die?

) zag liggen in precies de goede maat voor 15 euro, heb ik hem direct gekocht en werk sindsdien niet meer zonder. Het ligt heerlijk stabiel, stabieler dan dubbelgebroken, omdat het door de hoefijzers niet door de mond kan schuiven, heeft een heel lichte welving voor de tong en is niet te dik. Echt ideaal om met een hele lichte aanleuning aan te werken aangezien de hulpen ook gewoon veel duidelijker zijn: Knijp je in de rechterteugel, dan wordt de rechterhelft van het bit tegen de lagen gedrukt, en heb je niet gelijktijdig het als een notenkraker klemmen om de linkerkaakhelft en omhoog steken van de schakel van een enkelgebroken bit.
leonora2 schreef:klinkt wel leuk allemaal, maar doe eens deze test! Pak eens een ongebroken en een dubbelgebroken bit. Leg ze op je scheenbeen en trek er dan aan weerszijden aan, dan voel je meteen het verschil en dan werkt het ongebroken bit heel wat meer in dan het andere bit!

Citaat:Kunstof is wel weer prettig.
Echter het grote nadeel is dat het zacht is

Citaat:En dat heb je met ijzer zeker niet
. met een metaal bit deed ik gemiddeld een jaar met een rubber bit een half jaar. Die kauwde echt alles kapot.
. 
runningkawa schreef:je loopt er misschien niet lekker op, maar je gaat ook niet kruioend verder
Elk paard moet op een gewone trens te rijden zijn.
En in die gewone trenzen ga je dan kijken welke hij daar het prettigste vind.
Een scherp bit kan nooit fijn zijn, dat is hoogstens gemak zucht van de ruiter.
Want als jeje paard leert reageren op je zit en het laatste beetje opd e teugel, zal elk paard het een verademing vinden dat het minder scherp is.
Nee, dan zou ik ze uit doen waarschijnlijk, maar das een beetje moeilijk als het iets is wat vast zit aan je hoofd met een leren ding en je geen vingers hebt, maar alleen hoeven 
) mijn mond dicht vanaf nu 
Citaat:Nou kan je je paard natuurlijk wel weer aan een normale trens laten wennen, maar hier gaat ook de nodige tijd overheen. En als je paard er tevreden op loopt, geen verzet toont, niet zijn mond open doet etc.
Dan zie ik het probleem niet (mits je er dus netjes mee kan rijden).