ik kan mn benen niet stil houden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lins_Vetra

Re: ik kan mn benen niet stil houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:05

Ik heb er ook veel last van als ik op mijn veelzijdigheidszadel rijdt, maar met mijn dressuur zadel heb ik er minder last van.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:19

Zonder beugels rijden zou ik niet aanraden. Dat is veel te vermoeiend zeker in de draf. Daarnaast moet het paard ook nagevelijk zijn en met een ontspannen rug lopen.
Ik heb maar een tip probeer je knie wat terug te duwen. Je been komt daardoor op de juiste plaats en je been ligt stil.

Succes

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:20

Lins_Vetra schreef:
Ik heb er ook veel last van als ik op mijn veelzijdigheidszadel rijdt, maar met mijn dressuur zadel heb ik er minder last van.

Een dressuurzadel zorgt ervoor dat je knie wat teruggeduwd wordt.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:28

precies

Stardust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:15

Ik weet niet of het bij jou zadel kan maar... bij somiige zadels kan je je beugelriemen onder het blad doen dan houd je je benen stiller.!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:21

yarrah schreef:
Zonder beugels rijden zou ik niet aanraden. Dat is veel te vermoeiend zeker in de draf. Daarnaast moet het paard ook nagevelijk zijn en met een ontspannen rug lopen.
Ik heb maar een tip probeer je knie wat terug te duwen. Je been komt daardoor op de juiste plaats en je been ligt stil.

Succes

Vermoeiend, maar dan krijg je zelf ook nog wat conditie mee. Als je je zit zonder zadel traint kan het paard prima nagevelijk en ontspannen lopen! Goed zonder zadel leren rijden vind ik een hele belangrijke basis voor een goede zit en een goede houding!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:27

hmm.. ik heb altijd meer dat ik mn benen naar achteren gooi, daardoor zit ik ook wat voorover (ben het nu aant afleren ) maar dat is omdat mn paardje wat klein is en ik dus mee ga buigen..
wie hebben hier nog meer last van??

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:49

yarrah schreef:

Succes

Jeetje zeg, draven zonder beugels te vermoeiend, denk je dat het paard het niet vermoeiend vind dan de ruiter op de rug??????????? Die moet toch ook gewoon niet zeuren en lopen. Dat vind ik nu echt weer een flutopmerking, voor straf een uur rijden zonder beugels jaaaaa

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 14:13

Kafue schreef:
[
Jeetje zeg, draven zonder beugels te vermoeiend, denk je dat het paard het niet vermoeiend vind dan de ruiter op de rug??????????? Die moet toch ook gewoon niet zeuren en lopen. Dat vind ik nu echt weer een flutopmerking
[/quote]

Flutopmerking??!!!! Misschien heb jij een topconditie en heb je talent, maar niet iedereen heeft dat. En het paard vind het ook niet fijn als iemand op zijn rug zit te bonken. Wat heeft het dan voor zin om jezelf en je paard pijn te doen voor iets wat heel simpel is te leren.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 00:52

yarrah schreef:
Kafue schreef:
[
Jeetje zeg, draven zonder beugels te vermoeiend, denk je dat het paard het niet vermoeiend vind dan de ruiter op de rug??????????? Die moet toch ook gewoon niet zeuren en lopen. Dat vind ik nu echt weer een flutopmerking
[/quote]

Flutopmerking??!!!! Misschien heb jij een topconditie en heb je talent, maar niet iedereen heeft dat. En het paard vind het ook niet fijn als iemand op zijn rug zit te bonken. Wat heeft het dan voor zin om jezelf en je paard pijn te doen voor iets wat heel simpel is te leren.

Ik heb zeer zeker geen topconditie, geen talent ik ben maar een gewone ruiter die baalde als een stekker toen ik mijn beugels over moest slaan tijden het rijden van het grand prix paard van een vriendin van mij. Echter ik wil zal en moet en daarom is het me gelukt, het paard zat als een plank maar ik leerde me aan te passen door mijn zit op het juiste moment aan te spannen en te onstpannen.
Het simpelste is een onafhankelijke zit en hoe kun je nu van je paard eisen dat hij bijvoorbeeld jou draagt terwijl jij te beroerd bent om je best te doen een onafhankelijke zit te ontwikkelen. Je met lichaam en ziel aan het paard vastklemmen is pijnlijker voor hem dan dat jij zonder beugels rijd en daardoor je balans wel moet vinden in het midden van het zadel zonder met lichaam en ziel te klemmen anders kukel je eraf.

Discipline, zweet en spierpijn. Inzet noemen we dat en mentaliteit. Kriebel jezelf en sla morgen die beugels over een leer, je zult ons er later dankbaar voor zijn. Onafhankelijke zit is de basis van alles.