Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
assiejlover schreef:ik was de topicstarter haha, ik ga vandaag met stang bus RVS rijden..
, iig in de lagere klasses! 

marloezzke schreef:ik vind het eigenlijk heel raar wat je hier zegt.
ik krijg de indruk dat je je er een beetje makkelijk van probeert af te maken. door een ander bit werk je niet aan het probleem. een probleem dat van de achterhand uit gaat verhelp je niet door een ander bit. dit probleem is ook niet in 1 keer trainen opgelost.
daarnaast vind ik het ook raar dat je zegt dan maar strafpunten, je legt je nu al neer bij het punt dat je paard het waarschijnlijk wel doet, wat een hele slechte eigenschap is. ik krijg hierdoor ook niet de indruk dat je het probleem bij zijn aart aanpakt.
ik hoor jou alleen dingen zeggen over andere bitten maar niks over het rijden zelf.
zo los je een rijtechnisch probleem niet op en je legt je al neer bij de situatie die zich nog niet eens voor heeft gedaan.
je bent zo gefocust op die wedstrijd en op die tong dat je waarschijnlijk vergeet waar het om draait.
sorry dat ik het zeg maar dit is nou een voorbeeld van iemand die teveel gefocust is op de wedstrijd.
als ik niet te vreden ben met het trainen thuis rijd ik geen wedstrijd, je moet proberen om je eens niet zo op die wedstrijd te focussen het is veel belangrijk dat je je probleem tijd geeft en oplost dan zondag punten te willen rijden.
marloezzke schreef:ik hoor hier veel dingen over rug, het gaat niet uit van de rug, maar vanuit het achterbeen. wanneer het paard zijn achterbeen niet goed gebruikt hoeft het niet zo te zijn dat hij ook zijn rug niet goed gebruikt deze kan best ontspannen en rond zijn, maar de stuwing van uit het achterbeen is dan weg waardoor hij dit soort dingen gaat doen.
voor de meeste rijtechnische problemen geld, naar voren oplossen, dat wil zeggen met meer activiteit van achter naar voren. het achter been moet constand actief zijn en genoeg onder te brengen.