[poll]: welk bit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welk bit?

* enkelgebroken bustrens
Geen stemmen
* enkelgebroken D-trens
Geen stemmen
* enkelgebroken watertrens
1 (100%)
* dubbelgebroken trens
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1

San

Re: [poll]: welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:56

Ik rijd met een dubbelgebroken K&K bitje... (watertrens) erg fijn ding. Heb mijn ouwe pony er altijd op gereden en heb er nu weer eentje gekocht voor mijn paardje dat ik nu aan het inrijden - aanrijden ben.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:58

Ik rij Pardoes met een enkelgebroeken bit maar Frank rij ik met een onberoken trens. De reden hiervoor is omdat hij hier het lekkerst op loopt en Frank is een vierspan paard en heeft dus voor de kar altijd een liverpool stang in. Omdat hij dus alle onderdelen van de mensport loopt kan hij zich nog al sterk maken en dat kan ik aardig opvangen met mijn ongebroken trensje.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:17

ik wissel tegenwoordig af tussen een dubbelgebroken KK met een bol tussenstukje en een dubbelgebroken met een plat tussenstukje.

ze zijn allebei erg fijn alleen is die ene met het platte tussenstukje net iets te schrerp aangezien mijn paard een gevoelige mond heeft.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:21

Bij Kylan moet ik iets afwisselen. Voor springen en buitenrijden gebruik ik een dubbelgebroken bitje, en voor werk een enkelgebroken.
Joep rij ik met een dubbelgebroken watertrensje. Lekker zacht voor in zn mond.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:45

Torro: Enkelgebroken water- onderlegtrens, of een dubbelgebroken watertrens.

Ixo: Enkelgebroken D-trens, of stang en trens

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:44

Ik gebruik een K&K conrad ultra dubbelgebroken trens met D-ringen. Daar loopt mijn paard het fijnst op.
Ik gebruikte eerder eenzelfde bit, maar dan met losse ringen, maar daarmee kreeg mijn paard net een velletje tussen de trens en de neusriem. Dat is bij de D-trens niet zo. Maar de bitten zijn, afgezien van de ringen precies gelijk.

Bij mijn stang en trens gebruik ik ook eenzelfde onderlegtrens, dus een dubbelgebroken K&K onderlegtrens van aurigan.

Mijn vorige paard liep trouwens op een gewone enkelgebroken trens met een lichte tongboog. Die vond de druk op de tong van een dubbelgebroken trens niet prettig.
Maar dat is natuurlijk per paard verschillend.

Thokki4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:08

ik rijd met een engelgebroken dikke bustrens want daar is mijn paard altijd mee gereden.

maar nou had ik een vraagje wat is nou een zachter bit een enkel gebroken of een dubbelgebroken?
en wat voor werking heeft het verschil van een watertrens en bustrens.

groetjes margot