Wat al een heel klein stukje helpt, is even aan de hand de bak doorstappen voor je erop klimt. Daarnaast idd: aan het werk
Boos worden maakt mijn knol alleen maar onzekerder én opstandiger. Belonen bij goed gedrag werkt beter. Ik gebruik mijn zweepje vooral als drijfmiddel op de schouder (gewoon tegen de binnenschouder aanleggen).Het engste punt van het hele verhaal van mij vind ik toch wel onze gladde bak. Een volte galopperen is gewoon levensgevaarlijk, laat staan als dat niet verzameld maar echt rennend gaat
en hem constand aan het werk houden, en niet de plek waar hij schrikt vermijden, je moet gewoon doen alsof er niet aan de hand is, als jij zelf denkt van oww daar gaat hij weer, dan gaat hij daar ook, probeer zelf koel te blijven, en bren die rust over op je paard, vaak is het gewoon een trucje om onder het werken uit te komen...
. Niet dat alles wat ik vroeg in één keer goed ging, maar ze was in ieder geval met haar aandacht bij mij. Uitstappen heb ik ernaast gedaan.
en dat met een heeele enge gele mini-tractor erbij...hahaah super toch??!!!
. Een keer ben ik redelijk boos geworden(niet heel erg hoor, maar even een paar tikken gegeven), omdat ik toen niet eens meer normaal kon rijden omdat ze zo erg was. Daarna hield ze er meteen mee op. De laatste tijd gaat het stukken beter, het werk gaat haar nu zoizo beter af en ze wordt ook wat vaker gereden. Haar eigenaresse is dus niet zo fanatiek, dus het kan zo maar gebeuren dat ze 2 dagen alleen maar een kwartiertje los staat. Dan merk ik het wel hoor, dan is ze meteen weer veel erger.