zzzzzzzzzooooooooooo sloom

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Re: zzzzzzzzzooooooooooo sloom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:34

Misschien wat meer afwisseling?
De ene keer een balkje in de bak, de andere keer springen, de andere keer lekker door het bos, zodat hij alert blijft en je nog maar 1 á 2 keer in de week in de bak dressuurd

succes

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:15

heej ursie, volgens mij was je hele getypte mailtje bij mij aangekomen... ik dacht al wat moet ik hier nou weer mee hahahaha

Mariska1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 06:37

Veel overgangen rijden. Been geven, geen reactie : tikje met zweep en/of sporen. Nogmaals been geven, weer geen reactie : flinke tik met je zweep of je sporen er flink in zetten. Reageert hij dan nog niet, dan geef je hem een rotschop voorwaarts, terwijl je tegelijk een lel met je zweep geeft.
Ook al is hij vier jaar, als je je benen goed onder controle hebt kun je hem prima met sporen rijden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 07:56

Wat mijn handicap is dat zijn mijn benen, ik heb spierreuma en kan niet lang achter elkaar mijn benen erbij houden. Dus moet hij op een andere manier voorwaarts, maar de tips zijn zeker goed van jullie.

Vigour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 08:44

Zoals al is gezegd; Varieer het rijden met overgangen, figuren, ook op een plotseling moment, zodat hij met z'n hoofd bij jou blijft en niet wegdwaalt. Je zult zien dat hij dan meer aan je been gaat lopen. Dit probleem heb ik ook met mijn pony, maar alleen bij het in- en uitstappen. In de les heb ik er gewoon een zweepje bij. Gewoon ook blijven benen, reageert hij niet wees je iets duidelijker, en doet hij daar ook niets op uit dan een flinke tik met de zweep zodat hij wakker wordt.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:16

probeer veel aan afwisseling te doen..
bijvoorbeeld een keertje springen, een buitenritje maken, en dat soort dingen. mijn paard was eerst ook heel sloom, maar ze word steeds ietsje actiever! ook moet je goed opletten wat je voert..

veel succes ermee!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 07:51

Ik heb vandaag een buitenrit gemaakt en het ging veel beter, ik ga hem wel bijvoeren want dat scheelt denk ik ook wel.Ik heb in ieder geval rode bieten gekocht en die krijgt hij iedere dag, dat is om een eventueel ijzertekort aan te vullen. Ze waren maar 89 cent en er zitten er 5 in is dus voor 5 dagen is lekker voordelig.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:29

Ik had het deze winter ook, heb het bloed na laten kijken en was bloedarmoede. Je kunt met een suplement Red-cell de bloedwaardes weer beter krijgen. Daarnaast heeft mijn paard ook het nodige aan voer nodig. Dat wil zeggen 4 kilo krachtvoer (sportbtok en granenmix) per dag. Succes ermee.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:30

Red-cell kost ong 17,50 per maand

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 17:29

Ik heb nu rode bieten gekocht 5 voor 89 cent hij vind ze lekker en het schijnt goed te werken.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:36

Even nog iets over dat bijvoeren. Ik ken een paard dat ook heel erg traag is. Die krijgt dus 4 kg. brok en een halve schep granenmix. Maar sneller wordt hij niet, alleen maar dikker en daardoor nog trager. Hoe meer gewicht hij mee moet slepen, hoe moeilijker het bewegen wordt.
Mijn paard is ook geen snelle, krijgt 1,5 schep brok per dag en 1/4 schep granenmix en is veel sneller aan het worden.

Wat is dus wil zeggen is, blijf nadenken bij wat je voert. Je kunt ze niet alleen maar snel krijgen door veel te voeren, je moet ze in de omgang sneller zien te krijgen.

megamouse

Woonplaats: Wat is er leuker dan SAMEN (jij en je paard) plezier hebben in paardrijden!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:49

wat geplette haver doet ook altijd wat wonderen, maar maak van je training ook geen sleur voor je paard, rij geen uren in de bak, vooral niet met zo'n jong dier, 20min is lang zat veel voltes en overgangen gebroken lijnen en zelf gemaakte figuren, balken stappen en pionnen zichzaggen, voor jezelf wordt en blijft rijden dan ook leuk....

Ik heb zelf ook een heel sloom paard hij houdt zeker ook niet van dressuur maar afwisseling is leuk ook voor je paard. groetjes Me en M

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:14

Hmmz... heb Usar ook een keertje gereden en hij was toen idd al niet erg lekker aan het been. Hij negeerde je hulpen zo nu en dan en bepaalde vaak zelf een beetje wat hij wel en niet deed. Consequent zijn is bij zo'n paardje de enige juist oplossing. Inderdaad een keer een schop geven als hij niet luistert. Zeker in jouw geval met je spierreuma moet hij gewoon op een lichte hulp lopen en dat gaat alleen komen als je consequent bent.

Ik heb er nu zelf ook zo eentje een echte luilak en het werkt echt de tips die hier genoemd zijn. Wij zijn in 6 weken al 1000 passen de goede richting op.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:14

Jewel was ook zo sloom.
Ze is net onder het zadel, 3 maanden nu ongeveer. Het zat me niet lekker en ik heb een bloedonderzoek laten doen.
Daar kwam een vitamine E tekort uit, dat ben ik aan gaan vullen. Samen met een kwart schep geplette haver gaat het nu prima.

Instructrice kon echt vooruitgang zien

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:08

Grappig dat usar het enige paard op stal is wat last heeft van aardstralen. De rest loopt nl gewoon normaal in de bak.
Ik denk dat je zelf actiever en consequenter moet zijn.
Usar krijgt veel te veel de kans om zn eigen kop te volgen