Ruiters die hun paard overal de schuld van geven...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Re: Ruiters die hun paard overal de schuld van geven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:28

Ania schreef:
@ tricky:
Het werkt niet, heus.. ik heb het al zo vaak gebrobeerd... ze kan zich er overal uitpraten, ze had de politiek in moeten gaan, zo goed kan ze l*llen!
Ik blijf het proberen...maar het baat niet..

Tja, je hebt van die mensen.....

Inderdaad om wanhopig van te worden.
Gelukkig kan ik het zelf nog altijd relativeren. Ik weet wel hoe het moet, maar het dan nog even doen valt niet altijd mee. Ondanks dat ik een paard heb dat al Z gelopen heeft, is het nog moeilijk.
Hoewel sommige mensen dat ook niet geloven: maar jou paard heeft al Z gelopen, dan kan ik het ook.....

Grrrrrrrr

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:34

hoe verpest je een paard.!

Sommige mensen denken echt niet na. is geen fiets die je zo weer kan vervangen. Gelukkig valt het bij ons op de manege reuze mee.

Als het niet lukt om je paard goed in de ontspanning te krijgen, dan roepen we om hulp. grijpen niet naar de eerste beste hulpmiddel, maar naar een persoon die er verstand van heeft.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:37

patos schreef:
Opzich heb je wel gelijk, maar sommige mensen zijn met zo weinig tevreden, dan vonden ze hun paard de sterren van de hemel lopen, en krijgen ze 135 punten terug...

Dat is ook waar, die groep valt net zo goed niet uit te leggen wat eraan mankeert....

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:40

droefje schreef:
hoe verpest je een paard.!

Sommige mensen denken echt niet na. is geen fiets die je zo weer kan vervangen.

Toch wel, je zal ze de kost geven die een paard net zo makkelijk en vaak inruilen als een auto of een fiets.
En een paard ook zo gebruiken als een auto of fiets....

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:43

Ik gaf laatst iemand een TIP,ik zei dat het meestal aan de ruiter ligt.
En toen kreeg ik te horen nou dan ligt het aal alle ruiters want mijn paard doet het bij niemand (ja naja het lukte wel maar pas na een half uur)
Dus het lukte wel zei ik! haha
Nou ik had geen glijk vond ze.
Zo zie je maar het ligt bijna altijd aan de ruiter!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:38

*slaat dat soort mensen* Sommige mensen snappen niet dat HULPmiddelen HULPmiddelen zijn en geen DWANGmiddelen.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:45

nadita schreef; Toch wel, je zal ze de kost geven die een paard net zo makkelijk en vaak inruilen als een auto of een fiets.
En een paard ook zo gebruiken als een auto of fiets....

Ja is echt te gek voor woorden gewoon,.
Ik kan dat echt niet vatten.

Just_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:49

Zo ken ik er ook eentje ze beweert al een aantal jaar dat haar paard 4 is..en geeft iedere keer de leeftijd de schuld! Van zulke mensen kan ik echt kotsmisselijk worden!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:51

Ik denk dat jullie en ikzelf ook wel eens zo zijn. Dat als het niet wil dat we gaan zeggen van '' ja, het weer was kl*te en daar reageerde ze/hij op'' Ik geloof niet als je gaat zeggen nee dat doe ik nooit. Zelfs ik zeg wel eens als het zwaar klote was. '' ja, ze deed de hele tijd zo en zo. ( durf het ook nog eens in het openbaar te zeggen). En jullie doen het vast ook wel eens onbewust.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:54

Natuurlijk roept iedereen af en toe wel zoiets, maar om er vervolgens allemaal spul aan te hangen terwijl het aan jou ligt en niet aan het paard, dán is er wat mis.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 17:55

ja dat kan wel, maar ik hang er niet 10000 hulpmiddelen aan en (zoals runninkawa het zei) de hele ijzerafdeling van de gamma erin!!

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:57

Ik kan je eerlijk zeggen dat ik het vroeger dee, maar nu al een jaar of 5 heb ik het niet 1x gezecht niet 1x echt niet ik gloof er heilig in dat het niet het paard is maar de ruiter zelf.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:58

ja maar nou komt het zo over bij mij elke berichtje dat hier boven verschenen is . . zodra een ruiter gaat roepen van '' ja mijn paard reageerd op weer ( de mjine doet het ook daadwerkelijk, is sneller schrikkerig en veel drukker).'' Dat het dan metteen erg is want ik geef de paarden de schuld. Bij sommige verhalen hier denk ik ook ja dat ligt bij de ruiter maar toch is het lang niet altijd zo.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:59

[/quote]
Inderdaad om wanhopig van te worden.
Gelukkig kan ik het zelf nog altijd relativeren. Ik weet wel hoe het moet, maar het dan nog even doen valt niet altijd mee. Ondanks dat ik een paard heb dat al Z gelopen heeft, is het nog moeilijk.
Hoewel sommige mensen dat ook niet geloven: maar jou paard heeft al Z gelopen, dan kan ik het ook.....

Grrrrrrrr[/quote]

Dat heb ik dus ook mijn paard heeft M2 gelopen en mensen verwachten van jou dan meteen geweldige resultaten terwijl ik mijn paard toen ik hem net had nog niet eens normaal kon laten nageven en lopen na een jaar rustig opbouwen en een band opgebouwd te hebben werd ze pas rustiger en ontspannender met rijden.

Mensen willen nu eenmaal snel en onmiddelijk resultaat, maar in deze sport werkt dat niet zo. En de persoon die je hier beschrijft komt er vanzelf achter...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:59

Dus als het zulk weer is hang ik er wel eens een thiedermann in, niet altijd, om toch nog een beetje controle te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:01

Als ik al een hele dag geprikkeld ben, ga ik longeren.
Rijden is dan van mijn kant uit niet eerlijk.

En zit ik er wel op, stap ik echt niet af om er rommel aan te gaan hangen.
dan moet ik het zo maar oplossen.
En door de tijd heen heb ik wel geleerd dat je controle verliezen niks helpt.

En ja, ik heb er wel eens tegengeschopt.
Ook wel terecht (maar toch heb je als ruiter de fout begaan het zover te laten komen)
Maar ook wel eens onterecht.
En doe je dat bij een bloedkikker , kun je beter naar de stal gaan, want die is dan compleet over de rooie (terecht imo)
Daar kun je dan beter 10 min met de lange teugel gaan stappen, een liedje gaan zingen, om daarna heel rustig weer wat op te pakken.
1 niet terechte tik meer en je vliegt

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:04

Mijn paard heefd altijd een goed humeur en maakt nooit expres een misstap. En juist als ik een rotdag heb ga ik lekker met hem naar buiten dan maakt hij me weer blij.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:06

Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik een jaar of 15 was en mijn toenmalige Z-dressuurpaard mee had naar zomerinstructiekamp in Ermelo.

Ik moest daar ook de crosstraining volgen. Hij durfde of wilde niet door de waterbak, ik verkocht hem één tik en hij ging erdoor... Niets spectaculairs dus. Maar ik heb er zo'n spijt van gehad. Het heeft me zoveel pijn gedaan dat ik hem die ene tik gegeven had, simpelweg omdat hij als dressuurpaard helemaal NOOIT door een waterbak had gehoeven en altijd zijn best deed, maar omdat ik in die training (eenmalig) door die waterbak moest had ik een zweep geleend en hem 1 klap gegeven. Ik heb mezelf gehaat. Al was hij het de week erna vast vergeten... We hebben nog jaren samen plezier gehad....

Bah wordt nog naar als ik eraan denk... (en ben nu 35 en geen mietje)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:07

loveprince schreef:
Mijn paard heefd altijd een goed humeur en maakt nooit expres een misstap. En juist als ik een rotdag heb ga ik lekker met hem naar buiten dan maakt hij me weer blij.

Ik heb een heel stabiel karakter van mezelf. Ik ben dan ook NOOIT sjagrijnig of in de stress ofzo... dus daar zal mijn paard nooit last van hebben. Klinkt erg saai maar ik heb nooit een rotdag... Lekker hoor!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 18:10

saai?!?! Geweldig zul je bedoelen!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:12

Hahahahaha VIND IK OOK (en mijn vriendinnetje ook hihi) maar sommige mensen denken dat het saai is....

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:12

Wie het paarden gebed gelezen heb, zal nooit meer gemeen zijn tegen zijn/haar paard. Ik vin het gemeen als je je paard de schuld geeft van iets wat je zelf doe. Ik ben bij zo'n vrouw geweest die zei tegen mij, je mag je paard niet dwingen dan doet ie niks voor je, MAAR als je het hem vraag gaat ie voor je door het vuur krijg nog kippenvel hihi maar ze heb gelijk gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:13

ik heb gelukkig de andere keuze gemaakt bij de waterbak, maar dat met m'n springknollie.

Die heeft altijd ge-eikeld met door water lopen, sloten springen deed hij wel.

ook reed ik toen mee met een cross.
Allemaal makkelijke hindernissen, maar als laatste de waterbak van het mennen. tot half weg het paard iep op dat moment.
Ik heb snel de alternatieve route gekozen, omdat ik wist dat hij het niet deed.

Maar ik was bijna de laatste starter, dus een clubgenoot van me, zullen we er dadelijk nog eens doorgaan, ga ik voorop.
oke, leek me wel leuk.
Haha zijn paard is er 20 keer doorgeweest en kawa maar steeds stoppen aan het randje van het water.

omstanders boden me ook al een zweep aan, maar dat heb ik niet gedaan, wetende dat ik hem dan niet eens meer in de buurt zou krijgen.

uiteindelijk liep hij er voetje voor voetje door.
En een hele boel mensen hadden staan kijken (was tussen 2 onderdelen in, dus niks te doen)
Begonnen te klappen, dat was wel erg gaaf

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:15

Die van mij liep er meteen door (een First Trial x Avenir) maar toch was ik verdrietig... en de instructeur (toen Haanstra) was helemaal gelukkig... (hij gaf me de stok)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:18

Dan was die ene tik niet zo erg
als ik dat bij Kawa had moeten doen, was die daarop alleen maar verder naar achter gegaan.
En dat wist ik (gelukkig)

Maar goed, we doen allemaal wel eens dingen, waarvan we denken, verdorie niet moeten doen.
Als je er dan van geleerd hebt, is het ook niet erg.
het is erger als je denkt, pech, volgende keer weer