kan ik mijn haflinger wel aan?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tonypony

Re: kan ik mijn haflinger wel aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:11

ik kan je vertellen dat het gebruik van hulpteugels niet echt helpt.
ik heb zelf een haf ruin van 4 en is ook helemaal lijp met hengstige merrie's.
en om nu een haflinger van 5 al met hulp teugels etc te gaa rijden word het probleem dalijk alleen maar groter.
haflingers zijn vindingrijk en het eindigt dalijk met een stang ik heb het probleem zelf ook.moet namelijk zelf ook met een stang rijden en das geen pretje want wat als dit ook niet meer helpt. ik denk trouwens ook gewoon dat dit zo'n probeer fase is. veel succes

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:37

het ligt aan de naam!! haha mijn paard ook genaamd Wouter was precies zo. Toen ik hem kocht.

Ik dacht ook dat hij lang hengst was geweest want zodra de merries hengstig waren leek hij zelf wel hengstig! Maar we zijn op zoek gegaan en kwamen erachter dat hij voor z'n 3e al geruind is. Dus het is gewoon dominant gedrag.

Ik ben nou bijna 2 jaar verder en heb de hand over zijn dominante gedrag. Het is net een stapje voor zijn. En goed laten zien dat je de baas bent.

Blij te horen dat het nu beter gaat.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 16:12

ik ben vandaag best gevaarlijk bezig geweest ik heb er zonder zadel op gezeten om het goed te kunnen voel maar
hij heeft niks gedaan ik kon zelf op zijn rug liggen
en we hebben er nog met ze 2je op gezeten