Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mireille1970 schreef:De vraag spreekt voor zich, er zijn velen die hier melden dat een paard bij geboorte PER DEFINITIE braaf zijn....
Alle keren dat een paard "nee zegt" zou dus puur liggen aan de mensen eromheen...
Wie gaan hier in mee en waarom denken jullie dat?
Urielle schreef:Mireille1970 schreef:De vraag spreekt voor zich, er zijn velen die hier melden dat een paard bij geboorte PER DEFINITIE braaf zijn....
Alle keren dat een paard "nee zegt" zou dus puur liggen aan de mensen eromheen...
Wie gaan hier in mee en waarom denken jullie dat?
Ik zou mezelf ernstig de vraag moeten stellen wat is een lastig paard? Is een lastig paard een paard waar ik niet mee overeenkom, een paard wat niet doet wat ik zeg? Nee, want bij een andere (betere?) ruiter doet het paard het gevraagde dus wel. Dat is onkunde, onbegrip of een slecht ruitergevoel van mijzelf dus.
Er zijn wel paarden waar bijna iedere ruiter mee weg kan en paarden waar een select groepje ruiters mee weg kan, dus het per definitie braaf is ook weer niet waar.
En dan denk ik dat er ook nog een heel select groepje paarden zal zijn die zich door niemand wat wil laten zeggen. Aangezien de gradaties bestaan moeten ook deze paarden bestaan.
Mireille1970 schreef:Jazeker...
Ik geef je er een optie bij. Bij je eigen voorbeeld:
Misschien vraag je minder en minder snel iets? Omdat diegene die zoals jij zegt beter rijdt sneller bij een (misschien zelfs hoger) doel wil komen?
lailapri schreef:Maar wat is nou een goede combinatie?
Ik en mijn fjord kunnen heel veel, toch klikt het neit erg, ik ben snel mijn gedult kwijt bij hem, en vind het niet echt leuk met hem e werken, toch wil hij graag voor me werken en als ik hem weer eens pak ipv een bijrijdster oid dan is hij superhappy en blij enzo, hoe langer ik hem niet rij hoe blijer hij is als hij voor me mag werken...
Van zijn kant klikt het dus wel enorm blijkbaar. Ik begin hem wel almeer te accepteren hoor, en zou hem nooit meer wegdoen! maar toch nog altijd niet mijn favo paard...
Is dit nu een klikkende combinatie of niet, hij gaat erg ver voor me, foto's staan onder de naam timo in onderschrift.
Mireille1970 schreef:De laatste zin van Mariek1983 ontledend heb ik daar een vraag over:
Is dat gerelateerd aan de kunde van de ruiter, het passende karakter van de ruiter of aan het einddoel van de ruiter?

) 
*
Ik kan je helaas niet verder helpen, ben het niet tegengekomen
Het levende bewijs heb ik op het land lopen. Meneer is met de fles grootgebracht (mams is overleden) en hij is gewoon stikbrutaal en eigenwijs. Wil altijd het 'laatste woord' hebben en is altijd tegendraads. We hebben véél problemen gehad met rijden, want meneer wil gewoon niet in de bak lopen en serieus aan het werk. Na 3 jaar regelrecht klooien heb ik er de brui aan gegeven en rijden we alleen nog buiten en af en toe hobbelen we niet-serieus door de bak. Stan heeft ook een heel groot ego, is ook redelijk snel op z'n tenen getrapt (voor zover hij die heeft). Het is ook denk ik -weet het bijna zeker- de combinatie 'Diane-Stanley'. Ik heb nooit echt met hem de 'klik' gehad en heb echt veel problemen met hem gehad, regelmatig met m'n handen in het haar gezeten. Andere mensen weten het zo mooi te vertellen, maar niemand kon met hem overweg
(streelt ook wel weer je ego). Er was bij ons op stal dus ook niemand meer die zijn handen eraan wilde branden. 
bruine schreef:@mireille 1970, zag in jou profiel dat je je merrie in 2006 laat dekken door johnson, wij hebben het zelde idee omdat ook met mijn merrie te doen kun jij mij iets meer vertellen over johnson. dit is wel ontopic misschien kun je mij pben. bedankt