Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mireille1970 schreef:Velen zeggen " als jij ontspant en het paard niet opzoekt zoekt hij jou ook niet op" of "als jij niets doet doet hij ook niets" of meerdere dingen in die strekking.
Als jij druk zet en het paard komt iets, moet je razendsnel ontspannen. Net met dat laatste zijn de meeste mensen te traag. Desiree schreef:Mireille1970 schreef:Velen zeggen " als jij ontspant en het paard niet opzoekt zoekt hij jou ook niet op" of "als jij niets doet doet hij ook niets" of meerdere dingen in die strekking.
Hebben ze ook ooit tegen mij gezegd maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Je kunt met je benen het paard stimuleren om met zijn mond jouw hand op te zoeken. Zo zou het eigenlijk moeten zijn en dat rijdt ook het prettigste. Als het paard dan versnelt kun je het weer opvangen.
Nageven moet van 2 kanten komen. Het is geven en nemen!Als jij druk zet en het paard komt iets, moet je razendsnel ontspannen. Net met dat laatste zijn de meeste mensen te traag.
Desiree schreef:Mireille1970 schreef:Velen zeggen " als jij ontspant en het paard niet opzoekt zoekt hij jou ook niet op" of "als jij niets doet doet hij ook niets" of meerdere dingen in die strekking.
Hebben ze ook ooit tegen mij gezegd maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Je kunt met je benen het paard stimuleren om met zijn mond jouw hand op te zoeken. Zo zou het eigenlijk moeten zijn en dat rijdt ook het prettigste. Als het paard dan versnelt kun je het weer opvangen.
Nageven moet van 2 kanten komen. Het is geven en nemen!Als jij druk zet en het paard komt iets, moet je razendsnel ontspannen. Net met dat laatste zijn de meeste mensen te traag.
Desiree schreef:Mireille1970 schreef:Velen zeggen " als jij ontspant en het paard niet opzoekt zoekt hij jou ook niet op" of "als jij niets doet doet hij ook niets" of meerdere dingen in die strekking.
Mireille1970 schreef:Misschien Zwelgje kun je dat zo zien: de weerstandbiedende hand geeft de ene keer meer weerstand dan de andere keer?

. Wel beetje bergafwaarts gebouwd, maar het tegenovergestelde van lomp. Ik denk dat het per paard verschilt, bepaalde rassen zullen in het algemeen wel stugger zijn dan andere. 

Mireille1970 schreef:Tulandro: is het zo mooi als jij zegt PER definitie: geeft een jonge 3jarige die net zadelmak is gelijk na op het bit voelen? Als hij voorwaarts is.
En die laatste zin: kan dat echt? WANT zoals je zelf zegt: "als een paard goed gereden wordt" ... dus moet er al werk aan vooraf gegaan zijn, dus is het niet vanzelf , maar is er altijd de ruiter die aangeeft wat er moet gebeuren.