WowAmigo schreef:Hallo,
Het is wel prettig te lezen hoe jullie er allemaal over denken. Ik heb er al een aantal dingen uitgehaald die ik voor mezelf op een rijtje heb gezet en waar ik specifiek aan wil gaan werken.
Ik weet dat mijn paard geen hete bliksem gaat worden, als is ze af en toe best heet, dan naait ze zich op. maar dan kan ze evengoed aan mijn been plakken. Heel elektrisch zal ook moeilijk worden, maar vlug reageren op hulpen kan elk paard inderdaad, dus met die uitspraak ben ik het zeker eens. En daar liep ik zelf een beetje vast.
Ook dat stukje uit 'paardenbegrijpen.nl" klopt, ik ga snel teveel achterover zitten, waardoor ik haar juist blokkeer. "LICHT ZITTEN!" krijg ik regelmatig in mijn oortje geroepen tijdens de les, dus dat is ook iets waar ik aan moet werken. Met een los been rijden is daar onderdeel van. Kortom ik ga er lekker los opzitten, consequent met mijn hulpen zijn en vooral mijn paard niet laten plakken en zelf niet knijpen. Dat denk ik vaak aan het begin van de training, maar nu moet ik het eens de hele tijd gaan volhouden! 't is toch de basis...
Verder is mijn paard inderdaad niet de soepelste van zichzelf. Er is medisch niets mis mee, ze is gewoon erg groot, heeft zelf grote, trage bewegingen, ook op stal, 't is net of ze iets langer moet nadenken om een beweging te maken. Dus daar zit gewoon meer training aan dan bij een ander om hetzelfde resultaat te krijgen.
Maar een paard dat vlug aan je hulpen is, is ook makkelijker te buigen dan een waar je tegenaan moet duwen om haar opzij te zetten natuurlijk.
Dus ik ga eens lekker trainen en laat even weten hoe het gaat. Is misschien wel leuk..
Ben blij dat je er wat aan gehad hebt en dat je toch dingen herkent en aan kunt werken. En zeker laat ons weten hoe het gaat verlopen!! succes ermee.