Maar hij ging uit zichzelf ook naar galop, of deed een paar konijnensprongen en hij was vertrokken. Altijd zonder een reden.
Ik heb maanden niet meer gegalopeerd, altijd langzaam opbouwen en dat ging tot hij opeens weer helemaal onverwachts ervandoor ging. Ik krijg hem dan ook niet op een volte, hij maakt zich helemaal sterk, hij springt ook balken die hij niet meer kan ontwijken enzo.
In het begin was hij al loperig omdat hij geen vertrouwen had, erna was het gewoon testen.
Ik heb hem nu een jaar en nu pas lijkt het gedaan.
Het verminderde altijd wel, maar je moet er altijd rekening mee houden.
De laatste keer was het de snelste keer en heb ik mij in verlichte zit gezet, gepraat, getrokken en gewacht tot hij het beu was. Meteen eraf gesprongen toen die stilstond en hem erg hard op zijn flikker gegeven. Ik was erg kwaad en bang toen en ik denk zelfs dat ik toen voor de eerste keer een paard heb geschopt. Het is misschien wel fout, maar sindsdien houd hij het toch uit zijn hoofd. alweer *hout vasthouden*

Die laatste keer was in Mei en daarvoor was het ook al 2 maanden geleden. Gewoon doorzetten en misschien wel een keertje kwaad worden. Mijn paard wist heel goed hoe hij me moest bang krijgen, nu heb ik doorgezet en ben niet meer bang en kan me eens kwaad maken nu en daarom is de lol er voor hem ook af.
Ik weet niet hoe oud je paard is, de mijne was 4 jaar en was ook nog niet helemaal doorgereden.

meestal gaat het nog ook