Naar voren zitten met bovenlichaam

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knightloekie

Re: Naar voren zitten met bovenlichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:53

je moet precies op je zit botjes zitten.. dat voel je wel als je erop gaat letten.. En neem eens een paar keer achterelkaar iemand mee die op je houding let, en dan moet jezelf goed voelen hoe het voelt als je goed zit! Dus kun je hier zelf op door blijven gaan In het begin zal het wel aanvoelen alsof je achterover ligt.. haha maar daar raak je heel snel aangewent
En laat iemand je eens filmen of knip een foto's. In het begin 1x in de week.. kun je ook bijhouden hoe je zit erop vooruit gaat Succes

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:05

Heel vaak ligt het toch ook aan je zadel, weet je zeker dat die goed ligt?

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 16:08

@Woodstock: he dat is een goede tip! dank je
@Kendra: kan best,maar ik rijd op een manege paard en die houdt zijn hoofd en nek heel laag en hangt ook erg (ben nou mee bezig om dat te verbeteren hoor )
dus daar ligt het misschien ook aan

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 01:33

Citaat:
Verder is ook de beenhouding heel erg van belang, als die op de juiste positie zijn is het al stukken makkelijker om je bovenlichaam in balans te houden. Niet ter compensatie je benen meer naar voren gaan leggen, in de hoop daarmee het zwaartepunt meer naar achteren te brengen. Eerder juist de knie wat naar achter brengen zodat de buikspieren automatisch aan het werk moeten en dus het bovenlichaam in balans brengen.

Dat was bij mij ook de oplossing Heb jaaaaaaren een instructeur gehad die maar bleef hameren op die schouders.... Na twee keer bij een andere instructeur die mijn beenligging even corrigeerde kon ik ineens weer fatsoenlijk op paard zitten.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:45

Probeer ook in het "gewone leven"op je houding te letten.
Als je gewoon zit of loopt.
Denk toch dat het iets is wat je je zelf moet aan leren door veel te oefenen.

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 19:07

iedereen hardstikke bedankt
had vandaag weer les, instructeur heeft maar 1 keer gezegt dat mijn schouders naar achter moesten (helemaal blij:P)
@Danielle_1: ja dat doe ik ook,vooral op de fiets enzo!

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:42

Probeer niet je schouders naar achteren te brengen (dan ga je vaak je schouders omhoog trekken), maar je borstbeen naar voren te drukken. Dat was een tip van mijn Mensendieck-therepeute.
En zoals mijn instructrice altijd zegt: Ga eens heel trots op je paard zitten.
Het blijft moeilijk als je ook nog andere dingen moet doen hé, maar blijven proberen en nodig iedereen uit om je steeds te corrigeren. Dat is soms vervelend maar het helpt wel.
Succes ermee.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:43

Ik heb daar ook veel last van. Ten eerst kijk ik teveel naar benden, waardoor je eerder voorover gaat. En voor mijn gevoel zijn mijn arme ook iets te kort Want als ik dan rechtop ga zitten met mijn arme langs mijn lichaam moeten mijn teugels langer waardoor het contact minder wordt, dus dat doe ik liever niet. Dus mijn ellebogen zijn zowiezo iets minder gebogen als eigenlijk moet, maar meestal gaan mijn schouders dan ook nog mee naar voren en zoals Aimee als zei, dan wordt er gezegd schouder naar achter, maar misscien is het beter om mn borst naar voren te brengen. Als ik doorzit ga ik dan wel weer recht zitten.
Dus het komt er opneer dat omdat ik mijn handen op de juiste plaats wil hebben en mijn arme daar niet lang genoeg voor zijn ik mijn schouders naar voren breng, zoiets
Als ik het zo nalees klinkt het allemaal wel wat erger dan het is. Het valt namelijk niet onwijs veel op, vind ik zelf dan. Het is voornamelijk dat ik het na het rijden voel in mn schouders.