Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
word eens wakker Stascha_kim Stascha_kim schreef:kjoetie schreef:joh jij moet lekker je mond houden want jij weet niet eens hoe dat paard denkt dat doet ze echt en je kan het geloven of niet.een paard doet geen dingen om jou te irriteren, zo denken ze niet, het zijn paarden, geen mensen. Een paard reageert gewoon op de ruiter....
!
Cassidy schreef:Dan zou ik even kijken waarom je hem die dag niet kunt houden. Ga eens in gedachten alles na, kijk ook eens naar het voer wat ze krijgt.
Er van alles inproppen, en er per kilo voer dan maar een hulpteugel aan te gaan hangen omdat je hem niet kunt houden, is niet de oplossing. Ik zeg hierbij niet dat je het doet, maar heb je weleens analytisch gekeken waarom ze zo reageert? Is het een merrie? Is ze op die momenten hengstig? Heeft ze ergens last van?
Ik denk zomaar dat je nooit verder hebt gekeken dan het "treiteren" wat ze doet.

Stascha_kim schreef:maar jullie denken ook meteen dat ik elke keer emt slof rijd ik rij nooit met slof alleen als ik die dag er echt niet kan houden
. Ze is nu erg goed aan t been, loopt netjes door en t is nu een paard dat echt graag voor me wil werken. Veel mensen raadde me aan om er een hulpteugel aan te gaan hangen, ze liep erg gespannen en pakte dus steeds t bit vast. Ik vind dat je rijtechnische problemen niet oplost door er een hulpteugel eraan te hangen, ookal kun je nog zo goed rijden en er mee om gaan het kan zonder
Stascha_kim schreef:ze krijgt als ze netjes stil staat bij het poetsen want ze is erg draaierig en dat heeft geen oorzaak ze vind peotsen gewoon nooit leuk en als ze stil staat krijgt ze een snoepje en het is een merrie niet hengstig en het heeft echt gewoon geen oorzaak
het ligt niet aan mij of ik slecht rij het is gewoon een pittig paardje en ze laten er geen meisje op rijden die niet kunne rijden ik ben van de manege de 1a beste ruiter dus het licht er echt niet aan hoor ze is gewoon heel erg pittig en het licht niet aan haar zadle niet aan der hoofdstel niet aan der gebit aan helemaal niks ze is gewoon heel erg pittig
, straks komt ze nog tot de conclusie dat ze zelf iets verkeerd doet en het paard alleen maar op haar reageerd.
advies vragen, krijg je het word je boos op de mensen :S )
op zijn mond zodat ie niets meer kan zeggen en rijden maar .....arm paard
Tulandro schreef:Hier op bokt heeft iemand het onderschrift: Waar de kunde van de mens ophoudt, begint het gebruik van hulpmiddelen.. Of zoiets dergelijks. Dat vind ik een mooie. Alles wat een paard fout doet met rijden, is een gevolg van wat de ruiter doet.
Tulandro schreef:Hier op bokt heeft iemand het onderschrift: Waar de kunde van de mens ophoudt, begint het gebruik van hulpmiddelen.. Of zoiets dergelijks. Dat vind ik een mooie. Alles wat een paard fout doet met rijden, is een gevolg van wat de ruiter doet.