Bang zijn om te rijden op eigen paard. (Heel lang verhaal )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanisha_

Re: Bang zijn om te rijden op eigen paard. (Heel lang verhaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 17:40

whooo dat is echt erg om te horen, zou er nog banger van worden.
gelukkig dat ze buiten levensgevaar is.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:13

is het niet een idee om te vragen of je af en toe op iemand anders zijn paard mag rijden (want hoe ik het lees staan er meer paarden daar op stal en ken jij die eigenaren ook persoonlijk)

vraag dan eens aan iemand met een rustig paard of je daar een aantal keer op mag rijden, zodat je zelf ook weer wat meer ontspant op een paard...?

tis maar een idee... hoop dat het je lukt om eroverheen te komen want als ik het zo hoor, ben je nog hartstikke verliefd op je pony!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:01

rina schreef:
Mitt waar ligt Einighausen????

In Limburg, vlak bij Sittard

Ik heb zelf erge angst gehad. Ook omdat ik een paar keer met mijn paardje gevallen was. Ik durfde een hele tijd niet te rijden e.d. Gelukkig ligt die periode nou achter me. Ik heb best veel gehad aan lessen, waarbij pionnen e.d. in de bak gezet werden (soort van obstakel-training) verder buitenrijden met een rustig paard erbij (en een rustige ruiter ) en het boek van Mary Wanless, rijden met gevoel. Daar heb ik ook best wel wat tips uitgehaald.
Je moet zeker hulp vragen, alleen uiteindelijk zul je het zelf moeten doen. Door vaak te oefenen (op een verantwoorde manier) komt je vertrouwen wel weer terug. Heel veel succes ermee

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:20

luister meis, het is heel normaal dat je bang bent na zon ongeluk.
maar je moet je er echt overheen zetten,omdat jij steeds bang bent maakt die pony gebruik van je
die pony is misschien ook zijn vertrouwen in jouw kwijt geraakt??

nouja, misschien kun je een paar longeer lessen nemen
ik heb dit namelijk ook meegemaakt, maar dan op een manege paard, ik durfde het ook helemaal niej meer maarja, ik heb 10 longeer lessen gehad gevolgd door 5 prive lessen en toen heb ik dus zonder longeer lijn weer gedaan, alles heb ik toen met het paard waar dat mee is gebeurd gedaan, ik vertrouw hem nu weer, zoals je in mijn naam ziet is het omar, hij viel helemaal op zijn rug,ook met mij erop,ik had me arm gebroken en me rug gekneust
nou, het is in de bak gebeurd in een les , iniedergeval jij sterkte ermee hé!
maar verkoop a.u.b je pony niet, hij kan er namelijk niks aan doen
als je nog iets wilt weten pm me maar !

groetjes omarlover

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:34

Ik heb jaren een Shetlander gehad, ik was altijd doodsbang, en dat had ze maar al te goed door. Ze maakte er uitgebreid gebruik van, en steigerde, bokte, vloog er vandoor, enz. Ik werd steeds banger, en helemaal nadat ik er een paar keer afgevallen was.
Toen ik ouder werd ging het gelukkig wel beter, en uiteindelijk was ik helemaal niet bang meer en luisterde de pony perfect.
Ik weet hoe het is om bang te zijn, en het is heel rot. Je vertrouwen terugkrijgen is ook heel moeilijk. Maar wat je jezelf iig moet bedenken is dat je er in de paardensport altijd wel wat kan gebeuren. Paard kan altijd vallen, of schrikken waardoor je er naast ligt.
Misschien is het een idee om iemand mee te nemen, die meefietst en je pony evt. vasthoud aan een halstertouw. Of iemand die je pony longeert terwijl jij rijd. Dat hielp bij mij iig wel altijd om wat minder bang te zijn, en de pony was dan ook altijd een stuk braver en minder schrikkerig. En idd misschien gaan lessen, iemand die je verteld hoe je je pony goed kan opsluiten tussen je benen en handen, en die je leert hoe je haar goed aan het werk kunt zetten. Daardoor krijg je zelf misschien ook meer vertrouwen, en als je pony goed aan het werk is heeft ze als het goed is geen tijd om ergens van te schrikken.
Iig succes, en ik hoop dat je je vertrouwen in je pony weer terug krijgt, en andersom.

Is jou pony trouwens die Fjord die naast Largo staat?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:29

ahhh wat erg dat je zo bang bent geworden, ik zou ook
niks ertegen weten, maar ik wens je super veel sterkte!
want het lijkt me echt een vreselijke tijd voor jou EN je pony

_Vanisha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 16:38

manuutje 1990 ja dat is inderdaad mijn pony naast largo.
Ze zijn echt dikke maatjes ben jij de verzorgster van lar?
Ik ben een goede vriendin van bianca

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:03

lilkim schreef:
manuutje 1990 ja dat is inderdaad mijn pony naast largo.
Ze zijn echt dikke maatjes ben jij de verzorgster van lar?
Ik ben een goede vriendin van bianca

Ja, ik verzorg Largo een paar keer in de week.