Hoe houd ik mijn benen stil?? :S:S

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe houd ik mijn benen stil?? :S:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:29

tja.. eerst fatsoenlijk zelf leren zitten voordat je gaat springen.
je kan makkelijk in de verlichte zit hoor zonder beugels.
spieren kweken!
en verder inderdaad veel zonder beugels rijden. en dan niet je benen vast gaan klemmen, maar ze gewoon laten hangen

Ik ben geen beginner ofzo hoor! Ik kan wel normaal zitten. Ik kan alleen mijn voeten en een stukje van m'n onderbenen niet stil houden. Daar heeft het paard verder geen last van, alleen het ziet er niet mooi uit. Dus wilde ik graag wat TIPS zodat ik ze stillen kan houden. Maar kan dat wel een beetje positief blijven? Ik vraag op tips niet om dingen die mijn zelfvertrouwen laten kelderen!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:40

euhh... sja.. springen zonder beugels lijkt me niet echt wat.. ehm, kan zo snel ff niets bedenken.. euhm.. niet klemmen met je knieën, maar ze iets naar binnen draaien, je voeten ook.. als het goed is moet het dan beter gaan succes iig!!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:48

Misschien ben je het gewoon om met te springen je knieen aan te spannen, maar dan moet je eraan denken van tijdens dressuur ze juist te ontspannen...
verder kan ik niet veel helpen, misschien kan je eens vragen een lesje niet te springen maar te oefenen op je benen/zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:49

Dank je wel! ik ga vanmiddag weer op een fries rijden (zonder zadel... we hebben daar geen zadels :S) Dus dan wil het niet echt. Maar morgen ga ik weer op een haflinger rijden. Dus dan ga ik het dan proberen!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:59

Zonder zadel kan ook een goede oefening zijn hoor!
Je moet alleen wel goed zitten.
Je moet je knieën niet aanklemmen, maar wel aan het zadel houden. Benen lang maken en hakken goed uitdrukken.
Works for me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:01

Owkay... bedankt!!
Ik heb nu eerst wel genoeg tips denk ik! Ik ga alles gewoon uitproberen. Lukt het nog steeds niet dan horen jullie wel weer uiets van mij! Heel erg bedankt allemaal!!!