Chantal_Ivan schreef:ok daar kan ik zeker inkomen maar.... ik vertel nu ook alleem mijn ervaringen ermee. en ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet echt geklooi vind... kijk als je met een pelham of met een ander achterlijk bit aankomt zeg ik ja... daar heb je gelijk in( wil nu de pelham niet afkraken hoor)
maargoed ieder zn mening en gelukkig mogen we die allemaal uitspreken...
verder wat de TS doet..... ik wens je iig veel succes verder
Chantal
Offtopic: ik heb op zich niets tegen een pelham mits in zeer ervaren, rustige handen. Ook een trens kan een achterlijk bit zijn onervaren handen, hoor! Overigens rijd ik zelf mijn paard op een bustrens, bevalt me prima.
Ontopic: ben het op zich wel met je eens, ik denk dat een ander bit soms voor het paard echt een verademing zijn... ik heb zelf een paard gereden wat heel hard in de mond was, heel veel op de zit gereden, maar als je even aan het bit kwam, ging ze recht omhoog...
Daar heb ik een kunststof bit ingehangen, ze kauwde er op en vanaf dat moment is het veel beter gegaan met rijden.
Maar alleen een ander bit is geen oplossing natuurlijk, maar dat hoef ik niemand te vertellen geloof ik