Verkeerde galop; opnieuw aanspringen of omspringen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verkeerde galop; opnieuw aanspringen of omspringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:06

opnieuw aanspingen. Anders leert ie het inderdaad nooit om goed aan te springen in de galop vanuit de draf!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:29

Idd, gewoon terugnemen.. Bij ons op de manege hebben we ook een haflinger die vaak verkeerd aanspringt.. Vanuit het schouderbinnenwaarts aanspringen werkt meestal wel goed, en als de kinderen daar nog niet aan toe zijn, wil ik nog weleens een balkje schuin in de hoek op de hoefslag leggen.. Op dit balkje aanspringen in galop en je hebt een grote kans op de goede galop.. Over je buitenschouder kijken bij het aanspringen kan ook helpen.. Je binnenheup komt dan naar voren, en dan springt het paard vaak goed aan..

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:32

shadow0 schreef:
Ik ga een gevaarlijke mening verkondigen: ik denk dat omspringen best goed kan zijn in bepaalde gevallen. In de meeste gevallen zou ik zeggen: terugnemen, maar...
- Ook het verkeerde galop ->
terug naar draf is natuurlijk een manier om onder het werk uit te komen
. Je kunt meestal niet doorgaan tot het goed gaat. In opzicht wordt verkeerd aanspringen beloond met een drafje.

Hier ben ik het ook mee eens. Terugnemen kan goed zijn, maar mijn pony sprong nooit verkeerd aan, totdat hij doorhad dat hij mocht gaan draven als hij verkeerd zat.
dus iedere keer op het einde van de les, als hij moe was, ging hij verkeerd aanspringen. toen ben ik voortaan gaan omspringen, en sindsdien sprong hij niet meer verkeerd aan.

en over dat contragalop: als je pony goed op je reageerd, dan zal hij alleen omspringen als jij die hulp geeft.

nou neem ik aan dat het hier niet het geval is, het lijkt me niet echt een paard dat wil draven, omdat ze zegt dat hij noujuist heet word.
hierop zou ik zeggen: terugnemen en opnieuw aanspringen.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:11

ben ook van mening dat je gewoon weer je paard moet terug nemen in draf en opnieuw moet gaan aanspringen..veel rechte stukken galoperen is ook een goede manier...altijd je binnen been op de singel houden en je gewicht zelfs een beetje verplaatsen naar de binnenkant..heb zelf het zelfde probleem met onze hengst, (krijg elke week prive-les en we boeken hierin vooruitgang bij ons komt dit probleem voort doordat zijn rug heel lang vast heeft gezeten en sinds pas weer los zit...de spieren die hij destijds met een vaste rug heeft onlast zijn nu niet meer zo getraind dus moeten die extra getraind worden..
vind het geen "beloning"als je je paard terug neemt in draf, want het steeds maar weer opnieuw aanspringen kost je paard ook best veel moeite...
Maar goed oefening baart kunst..veel succes gewenst!!