wanneer klaar voor paard inrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: wanneer klaar voor paard inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:48

ik ben ook bezig met het zadelmak/inrijden van 2 jonge pony's.
De ene gaat nu onder het zadel, en als de versnelling, het stuur en de rem werkt , dan gaat ze mee naar de ponyclub.
De andere is een geheel ander type pony... die is nu zo gefixeerd op het veulen dat het helemaal een vaatje buskruid is, die blijft dus nog even weidepony tot ze zelf genoeg heeft van het veulen en weer aandacht heeft voor en bij de mensen.

en wanneer je er klaar voor bent... dat weet jezelf het beste..
Zolang je twijfelt ben er nog niet klaar voor....

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 08:32

ik denk zelf dat ik het wel kan (krijg goed begeleiding, en diegene kan inspringen als ik toch te kort schiet), maar ik heb een paar negatieve reacties gehad. ook veel positieve hoor, daar niet van, maar toch...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:35

Wat houd je dan tegen?
Als je wacht op een fee die je omtoverd tot superduperr inrijd ruiter... dan kom je nergens.
Bij niemand is dat een aangeboren afwijking, de een zal er iets meer gevoel voor hebben dan de ander, maar als je open staat voor kritiek en er dan ook nog wat mee doet... dan zul je ergens moeten beginnen...

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 08:48

bedankt! ja, maar als anderen er iets van zeggen, zo van: dat kan jij echt nog niet! dan denk ik meteen dat dat zo is, terwijl het me eigenlijk geweldig lijkt om een paard zadelmak te maken en in te rijden, en ik er zelf eigenlijk van overtuigd ben dat ik het wel kan (klinkt zo zelfingenomen...) maarja, dat heb ik altijd al gehad, dat ik me heel erg alles aantrek wat mensen zeggen. moet ik toch wel af gaan leren!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:00

Gebrek aan zelfvertrouwen noemen ze dat Haha!
Heeft mijn dochter ook, maar het wordt beter.
Dat wat iemand zegt moet je onthouden en zien als raad/advies, en gebruiken als je het nodig hebt.
Voor iedereen was er een eerste keer zadelmak maken, en zij hebben ook allemaal tips meegekregen advies aangehoord en er wat meegedaan.... en geven dat nu door aan anderen, mensen zoals jij Haha!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 10:45

Bloos , zei mijn vriendin ook al. die heeft me gister ook een pep-talk gegeven Haha! . het is ook, al ben ik zelf van iets overtuigd dat het goed is, en anderen zeggen dan iets, dan wil ik het meteen gaan veranderen. maar dat heb ik dus bij iedereen. ook al weet ik eigenlijk dat ik dat niet goed vind. maarja, word aan gewerkt Clown

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:21

Ja, ik bedoelde het totaal niet aanvallend, als jij zelf denkt dat je dit kan en je heb de goede begeleiding dan zou ik zeggen doen, niet onzeker worden door anderen en op je eigen gevoel afgaan Ja

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 08:41

frappa: bedankt! ik zou het idd ook zeker niet met begeleiding doen. ik heb gisteren trouwens op het paard van mijn vriendin gezeten. daar heeft net een paar keer iemand opgezeten, en ze vroeg of ik er op wilde, want in hara eentje lukte dat niet. dus ik erop aan de longeerlijn, en het ging best goed! ik had alleen geen teugels, en dat is wel wennen! in het begin deed hij vervelend, want hij wilde niet de ander kant op, en probeerde mijn vriendin te snel af te zijn. maar daarna liep hij hartstikke braaf. het was echt geweldig! (ik heb er trouwens niet lang opgezeten hoor, lekker rustig aan doen. stap en een paar rondjes draf)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:12

tadaaaa.....
zie je wel dat je er aan toe bent.... Haha!

en die eerste zin zal wel zonder begeleiding moeten zijn ipv met begeleiding Haha!

Ephona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:15

Ik vind dat je klaarbent om een paard in te rijden als je voldoende rijervaring hebt en dus de basis en alles goed onder de knie hebt. Ik vind wel dat je het zowiezo onder begeleiding moet doen, ookal heb je al 80 paarden ingereden.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 15:07

alane: haha! ik bedoelde onderdaad ZONDER begeleiding. Haha! maar dat paard is echt zo'n apart geval. hij is nergens bang voor, maar is wel superdominant. hij heeft dus wel een heel rustig karakter enzo.
ephona: begeleiding is volgens mij ook echt onmisbaar. ook al heb je idd 80 paarden ingereden. zoieso heb je iemand nodig die het paard longeert of vasthoudt als jij er voor het eerst opgaat, maar het is zoieso wel zo fijn om hulp te krijgen. en zeker met een jong paard is het niet prettig om alleen op stal te zijn! als er dan iets gebeurt, kan niemand je helpen.