Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:00

persoonlijk heb ik geen mening over hoe anky of wie dan ook hun paarden rijden. Ik kan het niet op dat niveau en zal er zeer waarschijnlijk ook nooit komen. Ik heb zo een gezegde... Je mag pas naar beneden spugen als je aan de top staat.
Simpelweg, wanneer je het zelf bereikt hebt dan kan je pas kritiek geven op andere. Denk echter niet echt dat wat ze doet slecht is. Mensen geven niet voor niets laaiend dure paarden in handen van anky. En je haalt niet prijs na prijs binnen als je er geen ene sikkel van bakt.
Buiten dat... Hoe erg een momentopname al is het een foto of stukje videoopname al iets kan vertekenen.
Je hebt geen idee wat er net daarvoor is gebeurd of wat ze daarna gaat doen. En buiten dat, je weet geheel de motivatie niet van waarom het zo gedaan wordt.
Topsporters zijn ook niet altijd blij met de training, maar moet nou eenmaal gebeuren. En volgens mij is een goede warmingup zeer belangrijk en dat houd in alle spieren rekken en strekken... even te diep lopen om de spier op te rekken, even flink buigen ( doe ik ook met mijn paarden, buigen totdat ze bijna hun buik raken... simpel gewoon even vragen ( en dat ik ook wat ik het idee had dat gebeurde op de foto) en dan zijn die spieren ook weer lekker gestrekt en is mijn paard ook weer even onspannen geworden).
Als ik dus aan iemand mijn paard zonder enige twijfel in handen zou durven geven zonder er ook maar 1 keer over te twijfelen ofdat het wel in orde is dan zal het anky wel zijn. Geloof oprecht dat ze echt wel het beste met haar paarden voor heeft...
Maar goed, dit is wat ik ervan denk en niemand hoeft het met me eens te zijn...

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:02

Het enige wat ik weet is dat de meeste ruiters op dit niveau meer gevoel in hun pink hebben dan de doorsnee ruiter in zijn hele lichaam. Ik geloof echt niet dat er getrokken wordt.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:14

..jammer ook dat de ts even niets meer van zich laat horen Knipoog

..maar buiten dit alles zit ik me te bedenken, er moet dus iemand zijn die de hele dag alleen maar foto's maakt van losrijden voor deze site, dus kou zit te kleumen(zo lekker was het nou ook weer niet)..te kijken naar dit dierenleed!!!(dat de persoon het kon aanzien!!!)..geeft er een gehele dag vrij er voor op!..je maakt kosten!..alleen maar voor mensen erop wijzen dat paardrijden OWWW zo slecht is...Dat noem je nog eens een verloren strijd!..als er een sport rijzende is, is het dressuur wel!....
dus voor de persoon in kwestie..kan je niet wat nuttigers doen???..vogels voeren op de veluwe Clown

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:48

Zullen we het er dan voor eens en voor altijd bij laten...
Dit wordt BORING!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:14

CCCCorine schreef:
Afbeelding

Nou, die kan juist nog wel een beetje meer LDR gebruiken Nagelbijten / Gniffelen

Weet je wat ik het vervelende vind aan die foto's. Misschien heeft de amazone op bovenstaand paard, deze wel net te rijden gekregen en was hij bij aankomst nog minder bespierd dan nu. Misschien ook niet, maar het is dus een mogelijkheid.

Alle andere paarden (van Anky, Edward Gal etc. hebben wel heel mooi bespierde halsen.

euchhhh
Afbeelding
Als je dit een mooie hals vind... Ach gut

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:19

Voor de rest ben ik het helemaal eens met poes en skitter, Zo krijgen ze de paarden onder controle en niets meer. Want op de Klassieke manier werkt het ook. De paarden hier lopen op de voorhand en hun mond staat telkens open,de achterhand komt er niet bij, maar ach, het zijn topruiters en die geen mogen kritiek krijgen natuurlijk... grrrr We zullen er maar een trainingsaspect op plakken, typisch

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:23

Wat een onzin!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:34

elk zijn mening...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:37

Astragirl schreef:
De paarden hier lopen op de voorhand en hun mond staat telkens open,de achterhand komt er niet bij,

Hmm, ik als B ruiter heb mijn paard ook wel eens zo lopen Clown
Dus morgen kan ik zo een GP proef rijden? Vreemd dan dat er niet veel meer ruiters zijn die hoog in de dressuur rijden, als het zo makkelijk is............ Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:42

Astragirl schreef:
elk zijn mening...

Meningen zijn verwerpelijk, ervaringen niet...

Je kan onmogelijk een rijtechnisch aspect zo verwerpen als je je er niet rijtechnisch mee gemoeid hebt.....

Je kunt alleen iets vergelijken als je beide super onder de knie hebt en je het wel en wee erachter kent.

Anders gis je.

Net als allen die het verwerpen en vervolgens Anky achterna kwijlen op concours omdat het allemaal zo fantastisch is, evenals bij Edward en nu bij Laurens en al jaren bij Hans Peter Minderhoud... etc.

Dus aan de ene kant deugd het rijden van bovenstaande mensen voor geen meter en aan de andere kant is iedereen er idolaat van ...

Ervaren is oordelen, anders niet...

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:44

waarom staat kirsten ook bij die link zij rijdt toch niet LDR, en anders niet met druk, net zoals bij jan brink

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:48

cornelie schreef:
Astragirl schreef:
De paarden hier lopen op de voorhand en hun mond staat telkens open,de achterhand komt er niet bij,

Hmm, ik als B ruiter heb mijn paard ook wel eens zo lopen Clown
Dus morgen kan ik zo een GP proef rijden? Vreemd dan dat er niet veel meer ruiters zijn die hoog in de dressuur rijden, als het zo makkelijk is............ Haha!

ja dan kunnen we indedaad allemaal GP rijden. iedereen krijgt die kop wel in de krul met een beetje rukken en plukken.

deze mensen weten echt wel waar ze mee bezig zijn.
ik mag mijn paard met losrijden ook altijd iets ronder instellen, en daarna neusje eruit.

ieder zijn mening, maar het is onzin, dat deze paarden niet goed gereden worden, want dat worden ze wel. anders hadden ze nooit GP gelopen. Sigaar

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:52

aha... ik zie het al die traint nu dus ook bij sjeff, ja nu loopt jazz wel weer...

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:21

quote:
ja dan kunnen we indedaad allemaal GP rijden. iedereen krijgt die kop wel in de krul met een beetje rukken en plukken.

'deze mensen weten echt wel waar ze mee bezig zijn.
ik mag mijn paard met losrijden ook altijd iets ronder instellen, en daarna neusje eruit.

ieder zijn mening, maar het is onzin, dat deze paarden niet goed gereden worden, want dat worden ze wel. anders hadden ze nooit GP gelopen. Sigaar
[/quote]

'ietsje ronder', is wel een grooot verschil met deze trainingsvorm, Cool als je dat niet kan zien kan je ook niet oordelen over wat goed is en niet goed, want dan ziet iedereen iets anders... Haha!

Die paarden worden in de ring idd weer naar boven gereden, maar goed ook, anders bleef er niets meer over van de oorsrpronlijke bedoeling van dressuur.
Zo LDR rijden is gewoon puur controle , niets anders, ze zegt het zelf in een intervieuw op de site van dressage for the 3millenium.
Je kan ook normaal gaan losrijden, zonder de kop op de borst.

Waarom altijd té? En waarom mogen er een keer geen vragen gesteld worden bij topsporters, het zijn toch ook mensen.
Anky heeft enorm geluk dat ze paarden kan uitkiezen die zich hier niet tegen verzetten, of beter die zich niet kunnen ertegen verzetten.
Dat is mijn mening, en ik ben vrij die te uiten. Wat voor ervaring ik ook heb.

Wie zegt dat deze beelden prettig om naar te kijken, moet zijn ogen eens goed opentrekken. Sinds wanneer is dressuur zo gespannen en belastend voor het paard? Sinds Anky...

Pff, ik ben het beu de Ankyfans tegen de benen te schoppen...
Ik juig liever andere topruiters aan die wel eerlijk en ontspannen kunnen losrijden... Pling

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:32

Er is niets zo ontspannen als GOED LDR...

En de controle slaat op het tempo, niet (zoals jij het aanhaalt) als dwangmiddel ofzo.....

Waarom zo oordelen? KIJK eens verder dan alleen naar de kop, zie de ontspanning...

Ik ken er een hoop die niet te diep rijden en allemaal een vaste strakke bovenlijn creeeren...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:33

Maar Astragirl je hebt gelijk hoor.

Arme toppers.....

En inderdaad wat een mazzel dat Anky die toppers die zich niet verzetten treft hahahahaha..... jammer dat al die anderen die niet treffen....

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:35

zoals...? Astragirl?
en daarnaast, ik, die idd ook deels LDR traint, heb toch echt het idee dat mijn paarden onstpannen zijn. Rugspieren die mooi los liggen, rustige blik in de ogen... En ja, ik wil ook controle ja, die 40 minuten (ongeveer) per dag dat ik ze train moeten ze gehoorzamen, heel simpel. En daarna mogen ze het land op, of een eindje langs de weg, lekker door de berm galopperen aan een klapper teugeltje. Maar trainen is trainen hoor, als ik in de college zaal zit verwacht men ook van me dat ik mn aandacht bij de les houd, luister en meedoe. En dat is wel iets meer dan 40 minuten per dag!

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:36

Laatst bijgewerkt door GoldStar op 08-06-05 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:40

En trouwens ik kijk verder naar de kop, de paarden buigen verkeerd af, lopen op de voorhand, en houden hun rug vast.

Wat is hier van dressuur rijden aan? Juist ja, ik ben voor LDR , dat extra beetje oprekken, lekker ontspannen, maar niet zoals hier, dit vind ik echt te diep. sorry

Vork

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:41

Noukie schreef:
zoals...? Astragirl?
en daarnaast, ik, die idd ook deels LDR traint, heb toch echt het idee dat mijn paarden onstpannen zijn. Rugspieren die mooi los liggen, rustige blik in de ogen... En ja, ik wil ook controle ja, die 40 minuten (ongeveer) per dag dat ik ze train moeten ze gehoorzamen, heel simpel. En daarna mogen ze het land op, of een eindje langs de weg, lekker door de berm galopperen aan een klapper teugeltje. Maar trainen is trainen hoor, als ik in de college zaal zit verwacht men ook van me dat ik mn aandacht bij de les houd, luister en meedoe. En dat is wel iets meer dan 40 minuten per dag!

Precies, en bij Anky staan ze ook op de wei, wordt er zelfs mee gesprongen en mogen ze lekker uitgalopperen onder het zadel...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:42

Astragirl schreef:
En trouwens ik kijk verder naar de kop, de paarden buigen verkeerd af, lopen op de voorhand, en houden hun rug vast.

Wat is hier van dressuur rijden aan? Juist ja, ik ben voor LDR , dat extra beetje oprekken, lekker ontspannen, maar niet zoals hier, dit vind ik echt te diep. sorry

Vork

Onthou wel dat het foto's zijn...

Heb je haar daadwerkelijk zien trainen afgelopen weekend? Met Salinero of Painted Black bijvoorbeeld? Nou dat is echt misschien 2 minuten zo diep ALS ze spanning opbouwen over de omgeving om ze even de aandacht en het vertrouwen terug te geven, en daarna vloeit het af en is het echt ontspannen geloof me...

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:02

Tja, dat kan zijn maar op deze foto's vind ik het te extreem. Op veel van die fotos op de site trouwens ook.En als je al die momentopnamen samenvat ziet het plaatje er voor mij redelijk gespannen uit. Kan ze die extra aandacht niet op een minder extreme manier vragen, andere ruiters doen het toch ook?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:05

*wacht nog steeds op antwoord met voorbeeld van 'andere ruiters'

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:09

Proberen het ja.... geforceerd en moeten er dan aan trekken omdat het niet heeft geholpen...

Dit is niet op druk, niet op kracht (dan zou je bodybuilder moeten zijn denk ik hahaha)... het is het laten doorvallen van het hoofd door het paard in de rust (pokkelen noemen ze dat, het trotten van een quarter, dus op eigen benen zonder spectakel, en in ontspanning, tempocontrole houden dan weer lang laten, weer oppakken, lucht geven, laten zakken etc etc

Geloof me... je kan het niet een leuke foto vinden, nou prima dan plaats je een leukere waar je naar kan kijken...

Maar vergruis niet iets wat je niet kent/kunt.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:13

Jan Brink met Briar Lachen bv. Heeft zo extreem LDR niet nodig...

Ik gebruik ldr niet, omdat ik mijn paard perfect in de hand kan houden zonder zijn hoofd tegen zijn borst te trekken,
en ik ga uit op de fotos die al van deze methode gezien heb.
Ik kan me nog altijd niet voorstellen dat een paard die zo gereden wordt er ontspannen van wordt, ofwel wil je het zelf geloven...