schuine beugelblokjes slecht?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: schuine beugelblokjes slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:00

Margreet schreef:
Ik krijg ook last van m'n enkels/knieën met die schuine krengen.
Die beweegbare Sprenger beugels vind ik wel heel fijn en die vergemakkelijken het uitdrukken van je hak ook, met springen heb ik met die beugels ook minder last dan met gewone.

Mee eens! Ik heb die beweegbare Sprengers ook gehad en die vond ik heel fijn rijden. Helaas hebben we ze per ongeluk verkocht (zaten nog aan een zadel dat we compleet hebben verkocht, lekker dom...). Schuine blokjes vind ik ook waardeloos. Ik heb totaal geen zwakke enkels, maar met schuine blokjes ga ik ze toch voelen. Doe mij maar normale beugels... of die Sprenges die Margreet noemt.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:23

Die beweegbare beugels rijden heerlijk maar ik vind dat je zit er wel op achteruit gaat.. daarbij voel ik daarmee heel erg mn knieen omdat er veel spelin gop komt te staan..

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:28

mijn tenen gaan met schuine beugelblokjes juist naar buiten steken !! ik heb ze met opzet niet gekocht, omdat ik het niet lekker vindt rijden. Bovendien vindt ik dat een goede ruiter er zelf voor moet kunnen zorgen dat je tenen recht in de beugels zitten. En als je met platte beugelblokjes op het ene gaatje te kort en op het andere gaatje te lang zit, waarom prik je er dan niet een gaatje tussenin ?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:57

Ik heb ze ook, wilde het gewoon een keer uitproberen. M'n tenen worden wel naar binnen geduwd en kan me beugels nu 1gaatje langer doen omdat die blokjes dus hoger zijn. Heb er nu een aantal keer mee gereden, voel wel m'n enkels meer....maar dat t slecht is wist ik helemaal niet Clown heb zwakke enkels dus ga denk ik over een tijdje weer met gewone beugelblokjes rijden. een paar keer kan geen kwaad.

Lemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:59

Ik vindt die schuine echt zo irri! Haha!

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:00

Ik rijd bijna altijd met schuine beugelblokjes.. zeker in de bossen, als er een keertje een boomstammetje ligt vind ik het Veel fijner springen omdat je knieen automatisch wat beter aansluiten Lachen in ieder geval, dat is mijn mening Lachen dus ik zou zeggen, gewoon halen en als ze niet bevallen dan haal je ze toch weer van je beugels af? ze zijn niet duur dus wat dat betreft kan het niet veel kwaad! -xxx- Dieuwke

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 18:10

ik heb ze gehaald, ze zijn flink schuin.

morgen erop doen, kijken hoe het rijdt.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:15

M3isSi3j schreef:
Die beweegbare beugels rijden heerlijk maar ik vind dat je zit er wel op achteruit gaat.. daarbij voel ik daarmee heel erg mn knieen omdat er veel spelin gop komt te staan..

Die beugels dienen juist om je gewrichten te ontlasten.

Bij veel knie en enkel problemen denk ik dat het vooral aan je houding ligt (niet alleen wanneer je rijdt) ipv aan de beugels. Als knie-blessure-ervarings deskundige weet ik hoe belangrijk het is altijd op je houding te letten en dat je heel wat minder last ervan hebt als je wérkelijk onafhankelijk zit.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:40

Wa tje zegt over houding ben ik het helemaal mee eens..

Maar bij mij zijn mn blessures ook gedeelte genetisch bepaald dus helemaal weg nemen kan ik het niet! Ik wist niet dat de beugels waren om je gewrichten te ontlasten.. Ik ga eens wat info over zoeken dan!

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:34

hej,

Slecht?

ik weet het niet, ik kan niet meer zonder!!
Heb 2 jaar geleden mijn knie verbrijzeld gehad (paard tegen aan geslagen) Nu moet ik met a-symmetrische beugels/blokjes rijdne, ik heb a-symmetrische beugels, omdat die dus langer zo blijven, alleen heb ik ze wel andersom hangen, daardoor zijn mijn benen stabieler en kan ik rijden anders verga ik van de pijn... Misschien ook wel logisch aangezien mijn helemaal kapot is geweest en nog steeds niet helemaal genezen is Verdrietig

aghjaa.. ik kan rijden das t belangrijkste Haha!

Dus of het nou slecht is??
Oke als je zonder kunt, doe dat...

Alice

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:33

Ik heb er nog een paar in de kast liggen, ik denk dat ik ze een keer of vijf gebruikt heb. Ik wou ze gebruiken als hulpmiddel om mijn tenen meer naar binnen te houden, en dat deden ze ook echt, maar ik kreeg er ontzéttend zere enkels van Clown Ik ben nu van methode veranderd: rechte blokjes in combinatie met een instructrice die om de vijf minuten "tenen!" gilt. Nét zo efficiënt Knipoog

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:39

haha, die van mij gilt 'handen!' Knipoog
Maar tenen heeft ze ook een tijd gegilt, en nou gilt ze vooral 'linkerhand los!'
Maarre, ik heb nou compleet nieuwe stijgbeugels, en die zijn echt heel fijn!
Maar het zijn gewoon rechte .. Ik heb wel het advies gekregen om schuine te kopen, heb ik ook gedaan, maar die krengen paste niet op mn vorige stijgbeugels.. Knipoog

Ben benieuwd hoe het met jou, en je schuine blokjes, gaat!

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:13

Maar A symmetrische beugels zijn dus niet schadelijk? of is dat net zo erg als schuine blokjes?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 17:02

nou, met mij en mijn schuine blokjes gaat het okido!
alleen willen ze niet helemaal fitten in mijn beugels. ze willen niet vastzitten zeg maar, heel vervelend.

mijn tenen meer naar binnen?
ik weet het niet... een beetje denk ik.

pijn?
nee, ook niet..

dus tot nu toe, ben ik er best tevreden mee. merk niet veel verschil eigenlijk.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:56

doubledream schreef:
Maar A symmetrische beugels zijn dus niet schadelijk? of is dat net zo erg als schuine blokjes?

vroeg ik me dus ook al af... niemand? Verdrietig

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:57

ik heb ook a symmetrische en ik vind ze geweldig, ik heb nergens last van Haha!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:05

A symemetrische beugels zijn de vlakken waar je voeten op steunen wel recht, bij schuine blokjes loopt dit vlak schuin (logischer kan haast niet Knipoog) en dat is slecht.

Dus die beugels is of niet slecht of minder slecht..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 18:19

en wat is daar dan het verschil mee? heb een foto ervan? ik kan me niks voor de geest halen namelijk Lachen

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:33

Brr schuine beugelblokjes, eens en nooit weer!! Ik vind het echt dramatisch rijden eerlijk gezegt.
Misschien komt het wel omdat ik platvoeten heb hoor, dat me voeten dan nog eens in die stand gedwongen worden ofzo

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:51

Maar ik snap het niet, waarom zijn die schuine beugelblokjes dan zo slecht? Ik rij er zelf ook mee, maar die zetten je benen toch juist in de goede houding.. en als dat de goede houding is.. waarom krijg je dan pijn? want als je gewone beugels hebt moet je toch proberen om je benen in een goede houding te houden..? of zie ik dat verkeerd?

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:53

Michellkuh schreef:
Maar ik snap het niet, waarom zijn die schuine beugelblokjes dan zo slecht? Ik rij er zelf ook mee, maar die zetten je benen toch juist in de goede houding.. en als dat de goede houding is.. waarom krijg je dan pijn? want als je gewone beugels hebt moet je toch proberen om je benen in een goede houding te houden..? of zie ik dat verkeerd?

de ene kant van je pezen en banden spieren en alles wat om je enkels en knieeé'n zit word aan de ene kant meer belast dan de andere kant dit komt doordat het blokje schuin afloopt dus raakt het van binnen geirriteerd je krijgt meestal last bij langdurig gebruik. Veder weet ik niet het fijne er van.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 16:54

niemand een foto van die a-symertireche beugels?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:10

Ik heb schuine beugelblokjes, en het zit veel beter dan rechte vind ik.
Maar nu praat ik wel over een trekpaardmerrie, dus misschien dat het wat uitmaakt, omdat ze een stuk breder is.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:13

Als ik het goed zie is dit een asymmetrische stijgbeugel.

Afbeelding

Zoals je ziet, zit het gat waar de beugelriem doormoet niet helemaal in het midden. Ik vind dit zelf fijner dan een gewone stijgbeugel.

Hier zie je het trouwens nog wat beter:

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk nog even een plaatje van een schuin beugelblok. Tong uitsteken

Afbeelding

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:36

Die asymmetrische beugels lopen toch ook zeg maar schuin van voor naar achter Clown ? Ging er vorige week ff naar kijken en over de diepte liepen ze dacht ik ook schuin ... (de kant het dichtst bij je tenen was hoger of lager dan de andere kant zeg maar).