Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

livo schreef:overigens hoezo..."kan"je paard niet springen als ie niet uitkomt...??? Ik weet natuurlijk niet hoe hoog je springt...maar ervanuitgaande dat je niet hoger dan een meter of 110 springt kan je paard alles zat springen....ook als je er niet zo mooi bijkomt...
Lielle schreef:hoe doet hij het met losspringen?
Ga er toch maar eens goed op letten... 

Lielle schreef:maak jezelf lang voor de sprong en houd je handen op de plaats (dat bedoelde ik eigenlijk met losgooien, dus niet zozeer lang laten worden als wel je handen naar voren steken). Neus van de hindernis afhouden zegt mijn instructeur altijd. Als je zelf naar voren gaat en ook je handen naar voren doet laat je hem nl op zijn voorhand vallen.
En nog een paar dingen. Ik zou juist wel veel (en vooral laag) springen om je oog te trainen, en niet gaan zitten drijven in de afzet.

Citaat:Maar wat het allebelangrijkste was volgens hem en wat mij persoonlijk heel erg geholpen heeft is dat je altijd moet blijven zitten voor de sprong. Blijven wachten totdat hij afgaat! Niet te veel willen regelen in die laatste meters voor de hindernis. Tijdens het parcours lekker in hetzelfde ritme blijven doorgalloperen en wanneer hij niet helemaal aan het been was, daar in de wending ver voor de hindernis al wat aan doen en niet op het allerlaatste moment...