Rijden met Elastiek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien_x

Re: Rijden met Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 07:41

Dankje voor alle reacties Lachen ik heb er veel aan Lachen Ik ben ook niet van plan hem altijd te gebruiken. maar gewoon zoals steffie 89 zegt als hulpteugel!!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 07:44

Af en toe ! Meestal longeer ik hem eerst een 20 minutjes met elastiek. en dan ga ik erop .. toen zei dus het baasje je kunt hem af en toe ook wel met elastiek gan rijden.. en toen ging ik op bokt hier dus vragen of ik het wel goed doe

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:52

oeps, het is een pEssoa ja Bloos . stom, stom, stom! maar je moet er idd wel mee om kunnen gaan. maar een elastiek lijkt me niet echt effectief. als hij gaat hangen, gaat hij dan niet juist nog meer op de voorhand lopen?

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:56

ik ben van mening dat je met een elastiek nooit échte aanleuning krijgt...het rekt en het rekt maar, wanneer moet een paard stoppen? t kan natuurlijk afhankelijk van het paard wel voor een keer goed zijn, maar zorg dat je er niet afhankelijk van wordt.

succes!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:03

maar wat is nou eigenlijk de beste hulpteugel? (voor het longeren)

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:09

ik denk dat je met een elastiek niks verkeerds doet hoor..tenzij je het extreemn strak zet.. het is juist een vriendelijke manier!! en wat stalshine zegt hoeft helemaal geen betrekking op jou paard te hebben! 8 van 10 paarden/pony's ide je op wedtsrijd of waar dan ook ziet loopt niet over zijn/haar rug en dus slecht met de achterhand!! om zijn achterhand erbij te krijegn moet je echt zorgen dat je iedere dag met trainen zorgt dat hij/zij de rugspieren oprekt door bijvoorbeeld een volte te rijden met extra stelling en laag in de hoofd/hals houding. verwacht aan het begin niet teveel de spieren moeten langzaam aan soepeler worden. succes

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:13

merel90 schreef:
maar wat is nou eigenlijk de beste hulpteugel? (voor het longeren)

Ik heb hier al eens een topic over gehad.
Toen kreeg ik van de meeste het antwoord ene halsverlanger Haha!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 18:20

Haha bedankt voor al jullie positieve reacties !! Ik gebruik het elastiek dus maar af en toe.. en ik ga er echt vorzichtig mee om.. maar ik weet 100% zeker dat ze er niet tegen aan hangt. En als ze dat doet dan doe ik hem meten af..want dat wil ik absoluut niet!!

Nee ze loopt niet op de voorhand, ik heb er geen foto's van moet ik maar een keer doen.. maar dat weet ik denk ik haast wel zeker.