paard leren wijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Spooky_

Re: paard leren wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:35

goed, iedereen recht op zn eigen mening, ik viondt dat vooral als je een paard oefeningen aanleert terwijl je zelf twijfelt over hoe en wat, je dan het beste gewoon iemand naast je paard kunt hebben die je er ter plekke aanwijzingen bij geeft!

Ik bedoel.....het ergste wat er gebeurt is dat je het verkeert aanleert.....dat is toch dom als erover na gaat denken, je moet dit soort dingen gewoon meteen goed aanleren, om te voorkomen dat je naderhand weer overnieuw kunt beginnen.....

maar goed....ik zal wel weer verkeerd denken...... Slapen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:42

Ik ben het absolúút met door_ eens Ja

Het is makkelijker om iets aan te leren dan iets af te leren. Zou gewoon even wachten op die instructrice Knipoog En zéker niet zelf gaan kl00ien!!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 11:53

heb besloten om te wachten. Heeft toch geen haast als t idd maar goed gebeurd. Hulpen zijn verder duidelijk maar met iemand erbij lijkt me toch verstandiger omdat die goed kan zien wat ik fout doe, en me wat tips kan geven. Ga nu wel even door met de basis en zorgen dat haar conditie beter word.

aggielachie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 10:25

Ik zou ook met wijken beginnen. Buitenbeen naar achteren leggen en druk geven, binnenbeen laten liggen (of iets naar voren) en ook druk mee geven. Dan krijgt je paard een beetje die 'wentelhouding' Haha! dan zou hij het vanzelf wel doen !!

aggielachie

Sannelovesup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:04

ik zou t ook eerst aan iemand vragen die er meer verstand van heeft. bijvoorbeeld een intructrice ofzoo , die kan het dan ook laten zien *D

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:14

Bedankt voor de tip maar dit is al een heel oud topic van 2005 :')
inmiddels kan ze al een beetje appuyeren (gelukkig maar anders zou het niet best zijn na al die jaren :)))

Afbeelding

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:16

En met deze update van het resultaat van 9 jaar trainen sinds deze vraag gesteld werd, ook maar een slotje :+