Ik wil binnenkort een videocamera kopen en daar ook écht mee gaan filmen (wil later regisseur worden, dus vandaar). Zou ik dan niet eens bij jou kunnen filmen? Een goed filmpje met duidelijke uitleg zal veel opheldering geven denk ik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja schreef:Ook vanuit mij dezelfde vraag:
Wat is er nou zo revolutionair en nieuw aan "de methode van A8H" ? Bij alles wat ik lees komen de woorden Rechtgericht, Balans en Licht
Dreamstreet schreef:Volgens mij is de belangrijkste stap om je paard eerst recht te richten. Het paard moet namelijk rechtgericht worden om zijn rug te kunnen ontspannen. Het paard kan pas zijn rugspieren ontspannen wanneer hij zijn buikspieren aanspant. Wanneer de buikspieren worden aangespannen zal de achterhand verder ondertreden en zal het paard echt nageeflijk zijn. Alleen een rechtgericht paard geeft een gelijke aanleuning op beide teugels. Het paard eerst rechtrichten is dus essentieel voor een goed ondertredende achterhand. Correct Voorwaarts/Neerwaarts rijden is alleen mogelijk wanneer het paard rechtgericht is. En daarna is het uiteraard prima om te schakelen, overgangen te rijden enz. Het paard kan zijn rug niet ontspannen wanneer hij bijvoorbeeld met neerwaartse druk geforceerd in de krul wordt gedwongen of wanneer de ruiter scheef zit. Nu nog iemand vinden die je dit kan leren............... Dat is nog niet zo eenvoudig. Heel veel succes!
vrijalover schreef:dreamstreet, hier heb ik echt veel aan! Vreya loopt over het algemeen lekker ontspannen en kan mooi buigen. Ook loopt ze bijna helemaal vanzelf naar beneden![]()
Ik zal extra goed op het recht lopen oefenen, veel afwenden en kaarsrecht oversteken, dat soort oefeningen. Daarna veeel oefenen met de overgangen.
runningkawa schreef:En ik wil ff laten weten dat ik vrijwillig (dus voordat dit topic op deze manier heropend werd) me er buiten probeer te houden.
Dus niet op verzoek van Friemel, aqua of de mods. Omdat mijn vragen toch verkeerd overkomen, ook al komen ze vanuit interesse.
Ik lees uiteraard wel mee omdat ik nog steeds benieuwd ben of ik het nu wel ga begrijpen.
Dus
Aqua8horse schreef:Nou is een ander zadel ook wel even wennen voor een paard, en op lucht is dat nog erger.
Remember schreef:Mijn vraag: het paard leert binnen 10 minuten dragen, hoe lang houdt hij het daarna dan vol? Gaat hij na het 'leren dragen' de rest van de tijd dan ook dragend door de baan?
Milkaatjuh schreef:Even een stukje van jou gekopieerd:
Nog een verschil is dat de paarden die hebben leren dragen vrijwel uit zichzelf nageeflijk zijn. Zij hebben geleerd hun rug correct te gebruiken en zijn dus ontspannen en in balans. Hierdoor zijn ze goed aan de hulpen. De bewegingen zijn met schwung en tact en de impuls is, zonder sporen, eenvoudig op te wekken en te onderhouden. Een ander voordeel is dat de hulpen die de ruiter geeft nauwelijks zichtbaar zijn voor het publiek.
Is dit van jou methode of heb je het nu over het algemeen? Sorry als ik een domme vraag stel maar het is me even niet helemaal duidelijk
Citaat:Miffie schreef:
Zodra ze aan de teugel stond ging ze achteruit lopen om haar balans te corrigeren.
Mireille1970 schreef:Ik was al bang dat er echt "dragen" bedoelt werd...
Aqua8horse schreef:Een paard is niet een intelligent dier maar kan wel goed onthouden. Iets wat een paard plezierig vind, zal het onthouden net als iets wat hij vervelend vind. Daar maak je bij het leren dragen dus gebruik van