Vragen uit het (bokt) publiek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Vragen uit het (bokt) publiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:42

Aqua8horse schreef:
Wat ik doe is sterk afhankelijk van het signaal wat het paard afgeeft. .

Bij welk signaal geef je welke hulp dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:43

Samsam schreef:
Hoe kan een paard in stilstand nou geen evenwicht hebben met 4 benen aan de grond?

volgens mij bedoeld A8 dat het paard ook in stilstand op de voorhand kan leunen. Ik heb destijds gezien dat ze dit als volgt op lost:
Citaat:
Carole nam plaats in het zadel. Het paard ging achterwaarts. Volgens haar is dat een goed teken; het paard liep achteruit om de achterhand het hoogste punt te laten zijn. Dit betekent dat de dit paard dus duidelijk op de voorhand loopt.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:46

Wat een trieste bedoening, nog nooit iemand van gehoord dus. Na Reiner Klimke, Margit Otto-Crepin, Annemarie Sanders-Keijzer, Anky van Grunsven etc is er een nieuw fenomeen opgestaan. Binnenkort staan de bladen er vol van. DE enige manier van goed rijden is uitgevonden door onze Aqua8horse........................

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:47

Samsam schreef:
Aqua8horse schreef:
Wat ik doe is sterk afhankelijk van het signaal wat het paard afgeeft. .

Bij welk signaal geef je welke hulp dan?

Bij groen licht gas en bij rood licht stoppen...

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:55

vraag: je stapt op en leert een paard dragen in 15 min., fijn voor jou, de meeste personen doen daar wel wat langer over om het paard ook de kans te geven om zich geestelijk aan te passen...
Maar wat is nou het werkelijke verschil tussen de A8H manier en de al langere bestaande en gebruikte manieren?
Laatst bijgewerkt door Woestein op 20-05-05 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:56

Wat maakt nou dat je echt gelooft dat jouw manier de beste is terwijl de hele wereld andere manieren gebruikt om er te komen...
Waar vandaan komen die referenties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:04

Beste mensen, ga vooral een keer kijken!! Ik zal niet beweren dat het de moeite waard is, het maakt wel een hoop duidelijk. 30 minuten op de A8 demo hebben mij meer duidelijk gemaakt dan jaren lang discussieren op een forum. [edit] toch nog even de link van mijn persoonlijke beleving destijds. Als je het topic doorleest zie je ook dat er Bokkers zijn die het anders hebben ervaren dan ik zelf viewtopic.php?f=15&t=299592&start=0&st=0&sk=t&sd=a [edit]

Het is jammer dat Creil zo in the middle of knowwhere ligt.
Ik ga er eigenlijk van uit dat Carole ook dit jaar weer op de NH dag in Arnhem aanwezg zal zijn. Maar misschien geeft ze elders in het land ook wel clinics en openbare lessen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-05 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:05

Ik wil best komen kijken, misschien overtuigd de praktijk me meer dan de theorie!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:07

Maar wat maakt haar beter dan de rest van de wereld?

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:07

Ik heb de praktijk een keer meegemaakt...
Misschien moet ik me toch meer verdiepen in de theorie voordat ik het echt goed snapt..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:08

Ik heb een vraagje voor A8H:
Ik ben niet zo goed in lappen tekst (ligt waarschijnlijk aan mijzelf Knipoog) en zou heel graag een foto zien van wat je met de verschillende punten duidelijk probeert te maken.
Ook zou ik heel graag eens willen zien wat het verschil maakt tussen de manier van trainen die je hier beschrijft, en de 'reguliere' methodes.
Verder ben ik ook erg benieuwd naar de sportprestaties die met deze methode bereikt worden. Heb je daar misschien voorbeelden van?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:09

Carole, plaats eens foto's van voor en na dan.....
Filmpjes...

Laat weten waar je clinics te volgen zijn...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:09

Ja noem eens mensen die de sport of topsport behaalden met jouw inzet en methode, dan hebben we een idee. Die kennen we dan vast wel...

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:12

Ik heb nog wel voor tijdens en na foto's van A8H op Woestein maar toen ik ze hier plaatste was ze daar niet blij mee...
Dus zal ik dat nu ook maar niet doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:13

Samsam schreef:
Ik wil best komen kijken, misschien overtuigd de praktijk me meer dan de theorie!

En daarom had ik destijds al een overdekte locatie in het midden van het land geregeld voor een demo van A8 en Tyrza, waar QQQQ trouwens ook voor uitgenodigd was. In No-time had ik een giga lijst met aanmeldingen van bezoekers. Tyrza wilde graag meewerken alleen A8 trok direct haar keutel in [en later QQQQ ook]. Verzoek van mij om dan een andere datum te prikken op de lange termijn werden direct in de wind geslagen.

Volgens A8 had een dergelijke demo geen zin omdat mensen toch al gekleurd waren over haar en haar methode [hoe zou dat nu komen....], dat was de reden voor haar om niet mee te werken en overal van af te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:13

Woestein schreef:
Ik heb nog wel voor tijdens en na foto's van A8H op Woestein maar toen ik ze hier plaatste was ze daar niet blij mee...
Dus zal ik dat nu ook maar niet doen..

Waarom was ze daar niet blij mee?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:14

Maar als je zo achter de methode en je kunnen staat MOET je je juist laten zien zodat iedereen dat ook wil....

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:16

ze waren niet op het juiste moment gemaakt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:24

ja die stugge handen waren bij elke foto verkeerd te zien.
Kom op, met zoveel foto's van een digi, zit er altijd wel een leuke bij.

En nogmaals, als je zo goed bent, komt Arnd graag langs.
Als die er niets goeds bijheeft....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:24

Woestein schreef:
Ik heb de praktijk een keer meegemaakt...
Misschien moet ik me toch meer verdiepen in de theorie voordat ik het echt goed snapt..

dat lukt niet want dat kan ze niet uitleggen, daarom ben ik benieuwd naar de praktijk!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:29

@ RK: en dat waren nog de betere foto's..
Maarja ik was heel blij met die foto's en Woestein doet het nu na een bijna jaar weer super Haha! (zie onderschrift..)

Ik heb trouwens nu sinds 2 maanden les van Julliën Beersma, het klikt super tussen mij en Woestein en hem erbij en ja we gaan echt vooruit!
Tevens spreekt zijn manier van les geven en het rijden mij natuurlijk heel erg aan.
Ook is zijn uitleg heel goed voor mij te begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:30

Dan ben ik benieuwd naar juist die andere Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:39

ik reageer eigenlijk weinig op rijtechnische topics, maar na veel meelezen hier toch een vraagje. Misschien ben ik erg blond hoor Bloos maar wat is er nieuw aan wat er wordt beschreven? Wat je zegt, bedoel, dat weet toch (bijna) iedereen en wordt toch door veel meer mensen toegepast (denk ik)? Ik begrijp er niet uit wat er zo revolutionair en anders aan is Verward

En dat begeleiden vanuit een natuurlijk proces, wat houd dat dan precies in?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:44

Misschien geeft ze les en traint ze op gras?

Aqua8Horse/Carole... waar ben je? Er staan nog wat vragen...

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:55

Aqua je kan toch een paard niet in stilstaand blijvend in balans hebben?? Probeer zelf eens met jongleren of iets waar wij ons evenwicht in moeten vinden.
Als je staat te longleren vind je op een gegeven moment je balans (je blijft staan maar je bent wel in beweging om met de rest van je lichaam je balans te ondersteunen /houden)zodra je gaat bewegen moet je een ander evenwicht/balans terug vinden.

Ook trouwens een mooi vb is dat het dus moeilijker is om stil te staan op bv een koort dan erover te lopen.
Door snel te lopen kom je erover, je vind gemakkijker je balans.
Elke keer als je erover gaat kan je iets langzamer omdat je je evenwicht gaat vinden. Na een hele lange tijd kan je stilstaan maar je moet wel in beweging blijven.
waarom maak jij het een paard nu zo moeilijk als het makkelijker kan???

Wat vinden anderen hier nu van?? daar ben ik wel eens nieuwsgierig naar. Voor ik aan mezelf ga twijfelen. Bloos

Gaan er hier meer mensen stil staan met jong paard om hem z'n balans te laten vinden??
Is er jullie ook geleert zeker in geval van jong paard laat hem draven om z'n balans te vinden.

Komt me trouwens ook echt zo .......voor Stilstaand kan ik hem aan de teugel houden, stap gaat moeilijker, draf krijg ik het helemaal niet voor elkaar.
Denk dat dat achtertevoren is beginnen dus van voor trekken en vooral geen impuls van achteruit. Huilen