Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Valina schreef:Liesjuh, stel dat ze een laaghangend gehemelte zou hebben, zou ik dan zeker een dubbelgebroken trens moeten hebben?
Een enkelgebroken kan dan zo scharen dat het het gehemelte raakt.. En dat is absoluut niet prettig..
Valina schreef:Oh ja, Sherwood, en als ze in galop ook zo d'r kont en benen in de lucht gooit,.... dan toch gewoon doorgaan?
Zou dat ook eerst moeten proberen, want mijn eigen veiligheid staat toch voorop vind ik.
En die mep? Met de zweep of met mijn hand in d'r hals ofzo?
Wat vinden jullie van op de hoofd beetpakken/licht tikken? (voor de schrikreactie) of kan ik daar kwaad mee aanrichten?
Tittel schreef:Ik heb maar 1 tip. Doe een stap terug! Als het niet goed gaat, gaan dan terug naar waar het wel goed gaat. Vanuit daar kun je het dan weer langzaam opbouwen.
Een paard doet nooit iets zonder reden en zal je ook niet uit gaan proberen. Je moet dus eerst zeker weten wat de oorzaak is, voordat je het probleem op kan lossen. Het is al genoemd (dingen met betrekking tot je paard), maar het kan ook aan jou houding, zit en lichaamstaal liggen.
.
) . Maar dat is jouw keuze, het is jouw paardje en jij kan zien of ze je in de maling neemt of dat ze stress heeft
Citaat:Josien, dat zweten n.a.v. stress, dat zal ik eens in de gaten houden, daar had ik nog niet aan gedacht. V.w.b. aandraven, voorwaarts snapt ze, dus het aandraven zou ze moeten kunnen,.....
Ook op stal raden ze me het gebruik van een zweepje aan. Niet om haar af te ranselen, maar om wel even duidelijk te maken dat bokken niet gewenst is.
Valina schreef:Hoi Desiree, vandaag ga ik het idd proberen met mij erop en dat iemand de longeerlijn vasthoudt. Heb nog eens overlegd met iemand anders op stal, die zelf ook 15 Haflingers hebben (en hebben gehad) en zij bevestigen dat het bokken is. Dierenarts is gisteren geweest, ze mankeert niets.Ook op stal raden ze me het gebruik van een zweepje aan. Niet om haar af te ranselen, maar om wel even duidelijk te maken dat bokken niet gewenst is.
Josien, ik zal ook eens opletten vandaag of het sneller loslaten van de druk het bokken mindert. Ik moet zeggen dat ze juist aanklem omdat ik wil dat ze voorwaarts gaat i.p.v. stoppen om te bokken,...
Misschien werkt deze strategie.
En Sherwood, met jouw visie zijn ze het op stal helemaal eens.
Ikzelf ook wel. Ga e.e.a vandaag eens uitproberen.
Laat jullie vanavond meteen weten hoe het ging!

ruitje schreef:Vraag me toch af wat voor paarden jij mee maakt.
en naar mijn mening iets beter passend bij een paard als vluchtdier....
? Kan je een keer foto's plaatsen, ben wel benieuwd geworden
! Verder ben ik het helemaal eens met Sherwood en Desiree