Middendraf

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

Re: Middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 12:43

Ik weet wat je bedoeld met "door je hand" rijden, ik heb zelfs een keer een paard gereden waarbij je een zwaardere aanleuning moest zoeken om de mooiste middendraf eruit te krijgen.

Dan ga ik straks even experimenteren met aanleuning in middendraf... Dankje!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 18:20

Heb net geoefend, als ik een zwaardere aanleuning neem tijdens de middendraf gaat ze echt strekken, die hou ik er in dus.

Ze springt de laatste tijd steeds minder snel in galop aan, vandaag helemaal niet zelfs. Geen idee waar het door komt, maar het gaat de goede kant op. Bedankt iedereen, voor de adviezen!

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:23

Ik kreeg ook altijd als tip mee, eerst iets ronder instellen,voordat je de diagonaal of rechte lijn op draait waar je middendraf wilt rijden en dan (vooral met jong paard) langzaam van achter aanvullen en voor je hand even openen zodat het voorbeen ook de ruimte krijgt.
Bij mij hielp dit echt super ! In training kun het aanvullen steeds sneller proberen, waardoor de middendraf er eerder uitkomt.
Maar zo te lezen was je hier zelf al achter. Alhoewel ik gen zwaarder aanleuning heb, maar gewoon iets ronder ingesteld met hetzelfde lichte gevoel.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 18:07

Ga ik dat ook is proberen, klinkt alsof het echt goed werkt!