runningkawa schreef:Ik heb het ook op penny leeftijd gedaan jaar of 15/16 met de paarden, wat haflingers eerder, maar die zijn meestal opstappen en wegrijden![]()
Met de nadruk op meestal, ik heb alleen maar rotzakken gehad!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
runningkawa schreef:Ik heb het ook op penny leeftijd gedaan jaar of 15/16 met de paarden, wat haflingers eerder, maar die zijn meestal opstappen en wegrijden![]()
marleen_usar schreef:Zadelmak maken is ook alleen maar zadelmak maken de rest komt later. Het maakt dus in het begin niet uit wie er op zitten.
Hermesdeux schreef:runningkawa schreef:Ik heb het ook op penny leeftijd gedaan jaar of 15/16 met de paarden, wat haflingers eerder, maar die zijn meestal opstappen en wegrijden![]()
Met de nadruk op meestal, ik heb alleen maar rotzakken gehad!
Citaat:Met de nadruk op meestal, ik heb alleen maar rotzakken gehad!
Citaat:Wat is er dan voorheen al mee geklooit?
Verwend door penny zooi??
marleen_usar schreef:Zadelmak maken is ook alleen maar zadelmak maken de rest komt later. Het maakt dus in het begin niet uit wie er op zitten.
Citaat:Niets! Wel verwend en veel aandacht gehad, veel in de hand geweest... maar vanaf de eerste keer dat die aan de longe loopt is het knokken...die donder is voor niemand bang
runningkawa schreef:Citaat:Niets! Wel verwend en veel aandacht gehad, veel in de hand geweest... maar vanaf de eerste keer dat die aan de longe loopt is het knokken...die donder is voor niemand bang
ja, dan krijg je die kloothommels
Vandaar dat ik ook altijd zeur over geen opfok en te veel geklooi met dat jonge spul
Citaat:maar het lijkt me toch dat elk paard wel door moet hebben wat een zweep is... verwend of niet...
runningkawa schreef:Citaat:maar het lijkt me toch dat elk paard wel door moet hebben wat een zweep is... verwend of niet...
En de ene denkt, sh*t hier kan ik het niet bij flikken laat ik maar braaf zijn.
En de ander denkt, wat denk jij wel niet een zweep, kom maar op, maar ik ben gewend niet te luisteren en nu ook niet...
runningkawa schreef:marleen_usar schreef:Zadelmak maken is ook alleen maar zadelmak maken de rest komt later. Het maakt dus in het begin niet uit wie er op zitten.
Totaal niet mee eens
Voor het paard is dit de eerste ervaring met een ruiter, hij houd dit echt zijn hele leven bij zich.
Goed, het paard spring uit onwenning weg, ruiter volgt totaal niet en trekt hem in de mond of knost hem in de rug, of hangt er half of helemaal naast.
Voor sommige paarden kan dat zon trauma ervaring zijn, dat ze erg lang bang blijven voor de ruiter.
Zodat er niet meer opgetapt kan worden.
Paarden die meteen weg bokken of omhoog vliegen, puur uit angst.
Dus zeker wel belangrijk wie de ook de eerste keren opstapt
) die is ingereden als 3 jarige hengst door onervaren mensen..alles wat fout kon gaan is fout gegaan(voor hem de druppel ..was niet goed aangesingeld paard gaat bokken..zadel eronder geschoven ...paard op hol buiten enz.).
) en hij is door een zeer ervaren paardenman opnieuw beleerd.

I_love_noor schreef:nou ik weet niet wat je jong noemt?? Maar wij zijn 15 en 13 en wij rijden een 3jarige arabier in. Het gaat echt heel goed, hij is superlief en gaat steeds netter lopen!! We nemen een keer per week les op hem.
Het ligt echt niet aan de leeftijd hoor wie een paar dmoet inrijden!!!het lijkt mij ook niet goe dom een pony door vershillende manegeruiters in te laten rijden maar zeg niet dat alleen volwassenen een pony in kunnen rijden!!!!!!!!