Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hihi) Citaat:zie liever een fantastisch bewegende en goed gereden 4-jarige dan een nette proef op de letter die scoort)...
Citaat:Dan praat je over dressuur als "kunstjes laten zien"... en dat vind ik geen dressuur
Citaat:Een voorover gebouwde duikboot zal het niet fijn vinden dat jij er perse dressuur mee wilt gaan rijden. Of een draver.
Je moet ze dan compleet omscholen, bijna verbouwen...
pol013 schreef:Citaat:Een voorover gebouwde duikboot zal het niet fijn vinden dat jij er perse dressuur mee wilt gaan rijden. Of een draver.
Je moet ze dan compleet omscholen, bijna verbouwen...
ik ben het er wel mee eens dat zo'n paard niet zo ver kan komen en dat je dat misschien ook helemaal niet moet willen. Maar ook zo'n paard kan baat hebben bij een bepaalde africhting in de dressuur. Als je het goed doet zouden ze zich toch juist beter moeten gaan voelen doordat ze evenwichtiger kunnen lopen en soepeler zijn.

Mireille1970 schreef:Is het dan een dressuurpaard van nature? Of omdat jij dat ervan gemaakt hebt?
Mireille1970 schreef:Lusitana schreef:Okee, hoe zit het dan met het allround paard? Ik ken zat paarden die en Z dressuur en Z springen lopen. En wat dacht je van een military paard? Dan rijden ze dressuur op pezige Volbloeds.
Het ligt helemaal niet zo makkelijk als paard X is dressuur paard en paard Y is springpaard.
En ponies dan?
En barokke paarden, die duidelijk anders bewegen?
j maar nu zeg je dus: DE RUITER maakt het verschil. Dat kan ook.
Ik zie Friezen in het Z. Is het daarom een dressuurpaard?? Nee. Een Fries wordt namelijk niet als dressuurpaard gemaakt per definitie.
(dit is slechts 1 voorbeeld hoor)...
Remember schreef:Mireille1970 schreef:Is het dan een dressuurpaard van nature? Of omdat jij dat ervan gemaakt hebt?
Elk paard is in eerste instantie 'gewoon ' paard... Elk voorvoegsel dat je ervoor zet (dressuur-, spring-, endurance-, recreatie- enz) is wat er van gemaakt wordt. Bepaalde aanleg kan wel de richting aanwijzen, maar of dat ook de richting is die de ruiter er van gaat maken ligt niet vast.
Remember schreef:Mireille1970 schreef:Is het dan een dressuurpaard van nature? Of omdat jij dat ervan gemaakt hebt?
Elk paard is in eerste instantie 'gewoon ' paard... Elk voorvoegsel dat je ervoor zet (dressuur-, spring-, endurance-, recreatie- enz) is wat er van gemaakt wordt. Bepaalde aanleg kan wel de richting aanwijzen, maar of dat ook de richting is die de ruiter er van gaat maken ligt niet vast.
Mireille1970 schreef:
Stel dat je met een Belgisch Koudbloed aan races gaat meedoen, is het een renpaard?