na 3 jaar stilgestaan te hebben heb ik mijn pony 5 a 6 maanden terug gekocht. Sinds een volle maand zijn we echt aan het trainen en ook zij heeft het in haar bol. Ineens moet ze aan de slag, probeert ze een loopje met me te nemen, bokt als een gek en maakt haar rug zo bol dat ik met moeite blijf zitten ( ik weet dat ik er eens een keer af moet vallen, maar zolang ik mijn kont in het zadel duw blijf ik hoop houden van niet
).Ze is 12! Dus leeftijd hoeft niets te zeggen. Als het bit goed is, het zadel past en hij fysiek in orde is, lijkt het mij dat ie een loopje met je neemt.
Je geeft in je laatste post aan dat je je vertrouwen een tijd weg was. Hij heeft daar flink misbruik van gemaakt en voelde natuurlijk dat je angstig was. Nu kan het heel goed zijn dat ie te weinig respect voor je heeft. Grondwerk vind ik persoonlijk erg belangrijk. Goed longeren en veel overgangen. Evenals overgangen, figuren e.d. onder het zadel.
Hij is eenkennig, dat hoeft geen ramp te zijn, maar het verklaart wel waarom je instructeur (hoe goed ie ook kan rijden) de grootste moeite met hem heeft! Wat je aangeeft dat machtspelletje, daar heb je volgens mij precies waar het in zit!
Mijn paardje; zodra ik de juiste hulpen geef en ik haar heb waar ik haar wil hebben, gaat ze klieren en bokken....juist omdat ik dan de baas ben! Daar baalt ze van en geloof me, dat is vaak een periode waar vrijwel iedereen doorheen moet. Ieder paard heeft zo zijn eigen kuren en die van jou zit middenin de uittest-fase.
Geef niet op (lijk je me het type ook niet naar!) en rijd op je gevoel. Zorg wel voor zelfverzekerdheid want het moment dat jij op je paard stapt met een onzeker gevoel, is het moment dat hij denkt...heeejjj...dit wordt knallen!
Neem de tijd, blijf consequent en met veel geduld, kunde en doorzettingsvermogen komt het echt wel goed.

) We hebben aan het einde van de les nog een sprongetje of tien gemaakt, vond hij heerlijk!