Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lusitana schreef:Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Want voordelen voor het paard zijn er niet en die voor de ruiter deugen niet.
Saar4 schreef:Wat zijn kissingspines?
Citaat:Voordelen voor het paard zijn er zeker wel en dus ook voordelen voor de ruiter! Mijn Nobi heeft op 6 wervels (direct onder het zadel) last van kissingspines. Dit is dus een van de ergste vormen die je paard kan hebben. Nobi rijd ik altijd laag diep rond en als hij los is stel ook ik hem extreem achter de loodlijn in. Op deze manier kan ik mijn paard al meer dan 6 maanden goedhouden, zonder inspuitinge of iets dergelijks. Wel wordt hij iedere 2 maanden gemanipuleerd en ook deze man zegt dat ik het prima doe zo! Kortom, ik weet dat het er soms heel vervelend uit kan zien, maar mijn paard heeft werkelijk nergens last van en kan alleen maar beter werken op deze manier.
MeiaLuna schreef:heb je een link naar dat topic?
benangelique schreef:@Milkaatjuh: waarom vind je het dieptriest en waarom heeft het geen voordeel? Je moet niet alleen een mening plaatsen, maar hem ook onderbouwen!
Milkaatjuh schreef:Het enige wat ik er van kan zeggen is dat het diep triest is en in mijn ogen heeft het geen voordeel.
Remember schreef:wemkelover schreef:Op die site waar die foto's gevonden zijn wordt ook uitgelegd waarom ze zo diep worden gereden.
Als je even kritisch naar de maakster van die site kijkt moet je daar wel hele grote vraagtekens bij gaan zetten, want de informatie die je voorgeschoteld krijgt is verre van objectief
Remember schreef:Milkaatjuh schreef:Het enige wat ik er van kan zeggen is dat het diep triest is en in mijn ogen heeft het geen voordeel.
Als je met zo'n opmerking komt dan ook graag een goede onderbouwing erbij, hier heeft niemand wat aan natuurlijk
Milkaatjuh schreef:Zie 1 reactie boven je
. Als het paard daar op een juiste manier heen gereden wordt is het niks geen geforceerde houding.
benangelique schreef:
Het is niet enkel naar beneden werken![]()
Nobi zoekt bij goede ontspanning zelf deze houding op. Het is voor hem makkelijker ontspannen zo. Na iedere training masseer ik zijn rug met een massage-apparaat. Als Nobi achter de loodlijn heeft gelopen (gedwongen met zijn neus op zijn borst zoals jij dat vind), voelen zijn spieren rondom zijn ruggenwervels stukken losser aan dan wanneer ik enkel LDR heb gereden. Als ik hem niet een twintigtal minuten achter de loodlijn instel, is het nauwelijks mogelijk om hem verzameld en opgericht te laten lopen.
Daar heb ik het over.
Remember schreef:Die vind ik nog niet
goed onderbouwd. Als het paard daar op een juiste manier heen gereden wordt is het niks geen geforceerde houding.
Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen
)Kafue schreef:
Verzamling klop en soms is de stang handig heb ik gehoord. Maar ik ben nog niet zover dat ik met stang kan en durf. Lijkt me moelijk hoor. De oefeningen beheers ik al redelijk maar officieel ben ik nog maar L2 + 3. Dus dit zomer eerst even winstpuntjes bij elkaar sprokkelen.
Kaja schreef:loert hier het gevaar niet, nee het gaat om de copy-catten!! Ik rijdt en train mijn paarden al jaren via deze manier