mayo_horses schreef:Ik heb het ook heel lang gehad.
Toen ben ik naar een andere manege gegaan waar ik de paarde niet kende en ik negeerde toen ook iedereen die zei welk paard wel of niet leuk is.
Ben toen zonder dat ik het wist op een bokkend rot beest gestapt.
Hij merkte toen mijn zeker heid en heeft in de hele les niks gedaan.
Ik ben er nu dus van overtuigt dat je gewoon niks van andere mensen aan moet trekken en lekker op het paard moet gaan waar jij op wil.
Het paard voelt jou namelijk aan en als jij niet weet hoe hij is en denk dat hij lief is voelt het paard dat ook en det hij dus veel minder.
Ik weet niet of dit eem tip is voor jou maar bij mij heeft het zeker geholpen.
Ja dat is ook wel zo.. =) maar naar een andere manege gaan heb ik niet zo'n zin in.. mijn manege is 5 minuutjes fietsen en ligt aan de rand van een heel mooi bos met een ven erin,, samengevat: De perfecte locatie voor mooie buitenritten.. en de dichtsbijzijnde andere manege is zo'n 45 minuten fietsen.. en op die andere manege krijg je 1 pony aangewezen waar je dan het hele jaar op moet rijden dus das niet ideaal. en @ Hermesdeux: ik heb nu een pony gevonden die een beetje aan "de middenweg" voldoet.. ze is heel braaf maar kan wel koppig zijn, maar ze luistert goed.. dus dat zit wel goed

en @ pharagirlke: ik heb het gevoel dat mijn instructeur mij niet 100% serieus neemt.. hij heeft zoiets van: komop, je kunt makkelijk die-en-die aan.. terwijl ik dat niet durf. Hij geeft wel goed les, maar is niet echt meedenkend.. das wel jammer maarja, zoals ik al zei: ik ga niet van manege wisselen..