Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Okay, wel de basis natuurlijk. Ik ga in juli stoppen met lessen, elke week vast op maandag stressen om op tijd te komen en dan vervolgens niks leren? Nee, ik neem wel af en toe een privelesje, ik rij toch vooral buitenritten en longeer weleens en dat ik daarna nog even een kwartiertje ga rijden. Mijn pony is ook al 20, dus ik rij niet zo veel meer. Ik heb echt niks meer wat ik leer in de groepsles waar ik nu in zit. Maar privelessen kunnen natuurlijk nooit kwaad! Zolang je leert van je instructeur/instructrice zou ik het blijven doen!
)
)Apple schreef:Maar: zie nog maar eens een lesgever te vinden die past bij jou en je paard.
Shanna16 schreef:Ik vind het eigenlijk ook nodig; maar het geld voor privelessen heb ik helaas niet. En laat het nu net zijn dat de rijmethode van mijn nieuwe instructrice niet helemaal klikt met de pony.
Apple schreef:Maar: zie nog maar eens een lesgever te vinden die past bij jou en je paard.
Alleen maar mensen die 30 euro per uur vragenen dat vinden m'n ouders wat te duur
Just_Me schreef:Als je alleen buiten gaat rijden heb je i.m.o. geen lessen nodig. Misschien zo af en toe om te kijken of je nog goed zit ofzo. (...) Als je jarenlang les hebt gehad en dan een paardje koopt om buiten te rijden of alleen reacreatief heb je i.m.o. geen les nodig.
pol013 schreef:Maar ook voor de recreatieruiter die alleen de bossen in wil is het belangrijk dat zo af en toe eens iemand zijn rijstijl onder de loep neemt. Kleine foutjes als een beetje echeef zitten of minder makkelijk een bepaalde kant inbuigen kunnen uiteindelijk kreupelheid ten gevolge hebben. daarnaast vind ik een gehoorzaam paard erg belangrijk als je de weg op gaat.

)