Rieja schreef:Ehm, aan de teugel en een tuttentempo.....dat kan echt hoor! (of heb ik het nu verkeerd begrepen)
Verder: kijkerigheid is niet zoiets wat van de ene op de andere dag weg kan zijn. Naarmate je paard ouder wordt en meer gezien heeft kan het wel beter worden. 'Vroeger' was mijn merrie overal bang, om de zoveel tijd stonden we op de noodrem of sprong ze ineens meters opzij, wilde ergens niet langs......nu ik haar bijna 5 jaar heb is het een stuk beter geworden (vandaag door een smal doorgangetje gekomen, aan de ene kant voeropslag, aan de andere kant tuig, en verjaardagsvlaggetjes en balonnen die ze buiten hadden gehangen, in de binnenbak schrok ze niet eens van de vrachtwagens die er achterlangs rijden......zo braaf!
Maar van 't weekend in het bos was iedere onnatuurlijk object weer reden tot springen en remmen. Tsja.....het is toch iets waar je mee moet leren leven, zeg maar. iig rekening mee houden.
Succes verder!
Hoi!
Als je een paard in een tut tempo (sloom dus..) dan kan je een paard toch nooit goed aan de teugel rijden? Daar heb je je otch een best snel tempo voor nodig? Nouja, snel, je moet toch met een beetje vaard rijden om goed contact met je paard te hebben? of ligt dat aan mij? Ik rijd natuurlijk geen ZZ ofzo....haha (mocht ik willen..
)Kuzz Kyralovertje
)
groetjes