Poll: Hoe vaak hebben jullie privéles per week?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak hebben jullie privéles per week?

1x half uur per week
37 (18%)
1x uur per week
61 (31%)
2x half uur per week
14 (7%)
2x uur per week
16 (8%)
anders
67 (34%)

Totaal aantal stemmen: 195

FlairS

Re: Poll: Hoe vaak hebben jullie privéles per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:29

Ik les 1x,soms 2x per week een half uur bij een instructeur waar ik al 23 jaar!! bij les.Een paar keer per jaar les ik bij een gastinstructeur.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 07:40

2x per week een uur privéles, van 2 verschillende instructeurs. Dat om de eenvoudige reden dat het op een andere stal is en ik op de ene manège geen instructeur van buitenaf mag laten komen. Clown

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 07:58

Één keer in de twee weken drie kwartier. Ik moet er naar toe en moet er vrij voor nemen van mijn werk. Bovendien heb ik dan weer genoeg informatie om een tijdje zelf thuis aan de slag te gaan.

Tollerhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 07:58

Ik heb op dit moment geen les meer, mijn paard is pas verkocht, maar daarvoor had ik 3x in de week ander half uur les. Bloos Maar was ook echt nodig, want mijn instructrice die hielp me altijd bij het losrijden en daarna de rest van de oefeningen, want mijn paard was ook goed lastig.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 08:17

Bedank voor al jullie reacties, ik heb nu 1x per week een half uur les maar ik zit eraan te denken om nog een half uur of een uur les te krijgen, omdat ik het alleen niet redt, maar dan wel van een andere instructrice.

Hoe ervaren jullie dit van 2 verschillende mensen les?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:42

ik les 2 keer per week op de vereniging, in een klein groepje ong. 4 mensen meestal, en dat gaat super.
en verschillende instructeurs, zolang ze maar een beetje van het zelfde principe uitgaan, gaat t prima, de een vind vaak ook andere dingen belangerijk dan de ander... dus ik vind t eigelijk wel ideaal

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:10

anders, heb 1x in de 2 weken les, dan 3 kwartier kan het allemaal niet betalen.
Boos!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:18

van 2 verschillende mensen les, vind ik zelf niet zo geweldig, kan best goed zijn,letten op andere dingen maar iedereen pakt dingen toch anders aan of je nou op de zelfde manier rijdt of niet. *LOL*
heb iemand geholpen die bij mijn instructrische reed maar dit niet elke week kon betalen, en ik hielp haar dan de ander week, zit je toch op het zelfde systeem . Hyper!
en toch loste ik het anders op, dus dit kan best verwarrend werken voor de gene die lest heeft. Whoosh!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:44

Ik heb normaal één keer in de week een half uur privéles. Vooral in de vakanties kan dit wel eens meer zijn(dan gewoon als hulp eigenlijk, soms dan ook langer, verschillende pony's etc).

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:48

Ik heb voor de optie 'Anders' gekozen.
Ik heb nl. geen privéles.
Op dinsdag les ik in de verenigingles, daar krijg ik dressuurles. Op donderdag krijg ik springles bij een andere rijvereniging.
Ik moet ook zeggen, 2 keer in de week les is me meer dan zat en als ik kijk naar hoe het rijden gaat, dan vind ik dat het best aardig gaat. Bloos

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:26

Vijf dagen in de week krijg ik een 1/2 uur priveles. Ik geef daarvoor aan mijn instructeur vijf dagen in de week 1/2 uur priveles terug. Voordeel: het kost niets, we helpen elkaar. Daarnaast wordt er nog voldoende tijd op de paardenrug of met paarden doorgebracht.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:37

Over het algemeen (het wisselt nog wel eens) probeer ik om 2 x per week een half uur te lessen. Aan 1 x per week heb ik gewoon te weinig Bloos! !

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:08

Rianne schreef:
Bedank voor al jullie reacties, ik heb nu 1x per week een half uur les maar ik zit eraan te denken om nog een half uur of een uur les te krijgen, omdat ik het alleen niet redt, maar dan wel van een andere instructrice.

Ik heb er de eerste paar lessen wel wat moeite mee gehad.Had al heel lang alleen bij de andere instructrice gereden en al wiilen ze beide hetzelfde bereiken het blijft toch een ander persoon.Nu ben ik blij dat ik toch heb doorgezet want van beide leer ik veel.Je moet voor jezelf van beide instructrices de dingen eruit halen die voor jouw goed werken en daar kun je voor jezelf dan mee gaan trainen.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:01

Ik heb bijna iedere week 1 uur priveles. Soms sla ik een week over, maar heb ook rijvereniging les van dezelfde instructrice, dus heb wel elke week les.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:52

Ik heb sinds kort 1x per week priveles van 1 instructrice, en dat duurt meestal ongeveer een uur tot anderhalf uur..

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:21

1 keer per week, half uurtje, krijg in dat half uur meer dan genoeg huiswerk Knipoog

@ Eefske... anderhalf uur !!! Lijkt me op z'n zachtst gezegd niet prettig, is wel bijzonder lang voor een priveles! Ook voor de concentratie en evt. vermoeidheid van zowel ruiter als paard. Wij hebben in een half uur alles wel gedaan wat van belang is.

Thijzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:38

Ik leste ongeveer anderhalf jaar één uur in de week op een lespaard. Sinds drie weken terug les ik een half uur in de week met mijn eigen merrie die alleen nog maar zadelmak is gemaakt (daarnaast rij ik haar thuis). Langer redden we beiden ook niet Haha! . Het is best inspannend een half uurtje lessen op een jonge groene merrie, maar de ervaring van zelf een groen paard naar iets mogen rijden is het half uurtje dubbel en dwars waard.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:29

Ik heb nu ongeveer 2x per week een half uur privéles.
Van dezelfde instructrice, maar met twee verschillende paarden Lachen .

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 23:59

1 x 1 uur in de week.. naast mijn normale rijlessen op de manege krijg ik priveles op een ijslander om goed aan mijn zit te werken en te leren tolten.. Haha! en god wat heeft dat beest een fijne gallop..
Afbeelding (alt+p)
mooi he Haha!

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 00:02

als er geld en tijd is 2x per week een uur

anders 1x per week een uur

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 07:43

Ik heb echt heel wisselend les, de ene keer zes keer in de week, de andere keer maar een keer. Ik rijd de paarden van mijn twee instructrices als bijrijdpaarden. Als ze er zijn als ik ga rijden en ze hebben tijd krijg ik les, anders klooi ik zelf een beetje aan. Daarnaast wil ik binnenkort met één van die paarden gaan lessen bij de instructeur van mijn instructrice. Dat is dan één keer in de twee weken een uur (meer kan ik helaas nu niet betalen).
Ik vind het heel leerzaam om van twee mensen les te krijgen, alleen moet ik er wel bewust bij nadenken wat wie van me wil. Ondertussen pik ik van allebei wat goed bij mijzelf past en ontwikkel zo een beetje mijn eigen stijl (maar dat mag voorlopig nog geen naam hebben Haha! )

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 07:57

Anders: Ik krijg 1x per week een half uur priveles. Mijn instructise geeft er dan 3 achter elkaar les. Als de andere 2 niet kunnen rijd ik meestal wel een uur, want anders vind ik het voor mijn instructrise zo'n gedoe als die voor een half uurtje moet komen.
Daarnaast krijg ik 1x per week 45 minuten zitles ( nu nog aan de longe) van een andere instructrise
Als ik vakantie heb les ik meestal iets vaker.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:08

Rianne schreef:

Ik ben er prima tevreden mee. Ze letten allebei op andere dingen. Het is eigenlijk niet bewust gekomen dat ik van twee verschillende mensen les heb. Ik had van mijn ene instructrice al les op de manège waar ik al het langste rijd, en dan ben ik op een andere manège verzeild geraakt en heb daar iemand anders laten komen om les te geven Bloos
Bovendien heb ik in groepslessen/dressuurlessen van de manège nog twee andere instructeurs, maar dat vind ik eigenlijk niet te vergelijken omdat je dan met meerdere ruiters bent en dus minder de aandacht krijgt.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:40

Anders: 1x in de week een half uur en daarnaast af en toe een extra les, maar dit hangt er vanaf of ik vrij ben, dus meestal is dat 1x in de 2 weken nog een extra half uur les

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:15

ik heb 2 keer in de week een half uur les maar dat is dan ook op 2 verschillende paarden.